dinsdag 2 februari 2021

425

                      Een kleindochter die 28 mei 2021    4 jaar wordt.

                                  Een paar koude regendagen.

                                        Een la vol lapjes.

                           Die nodig verwerkt moeten worden.

                                    Een goede naaimachine.

                                   En eigenlijk voldoende tijd.

                        Dat zijn de benodigdheden voor een quilt.

                    Dus snijden maar, allemaal blokjes van 10x10.



Want het moeten voor de afmeting die ik in gedachten heb wel 425 blokjes worden.

     Een papiertje  met de aantallen erop want dat is wel handig bij het tellen.


En dan denk je voldoende stof te hebben maar dat viel tegen. De winkels zijn dicht en ik had eigenlijk allemaal kleine verschillende lapjes nodig dus halve meters op internet bestellen was niet mijn keuze. Een telefoontje naar een lieve quilt/handwerk vriendin bracht uitkomst.

              Zij was ook aan het opruimen geweest dus dat kwam goed uit.


                                En dit is het resultaat van dit moment.
                       Wel moeilijk om er een goede foto van te maken.
      Ben van plan om er ook een paar geborduurde blokjes in te maken.                                           Iets persoonlijks van Oma lijkt mij wel leuk.

Ik wil een afmeting maken van 140x200 mtr. dus ben nog wel even bezig met het uitleggen en uitzoeken.  
 Voel inmiddels dat mijn rug er niet zo blij mee is maar ben wel blij met het resultaat nu.  Ach en met het gezichtje van Lisa in mijn gedachten maakt dat ik er met liefde en plezier aan werk.
                                                                  
                                                             Groeten
                                                              Marga
                                               

8 opmerkingen:

Floor zei

Ziet er nu al leuk uit hoor, al die fleurige lapjes.
Jij bent een van de weinige quilters die geen laden vol met stoffen heeft. Maar gelukkig heb je altijd wel een vriendin of kennis met veel lapjes.
Alles op de grond leggen is niet zo goed voor onze oude ruggen en knieën, dus nu maar even rustig aan elkaar gaan naaien.

Willy zei

Wat een mooi project! Fijn dat een vriendin je kon helpen aan de ontbrekende stof. Leuk dat je er nog wat geborduurde lapjes tussen doet. Kleindochter zal wel blij zijn als ze de quilt krijgt. Veel plezier met het maken.

Truus Buijgers zei

Ik stuur je met plezier een paar lapjes toe. Zeg maar welke kleuren en het formaat. Wat een leuk idee om een quilt voor je kleindochter te maken.

Marjan zei

Wat een prachtig cadeau ga je maken! Gaat dat nog wel lukken? Het lijkt me een enorme klus. Maar voor een lieve kleindochter heb je dat natuurlijk graag over. Veel plezier bij het maken!

miekequilt zei

Wat een heerlijk kleurige quilt wordt het. Ik zou ook niet zoveel stofjes hebben, want ik heb ook geen grote verzameling.maar je boft met je lieve vriendin. Je hebt nog even tijd, maar het zal hard werken worden om de quilt af te krijgen. Of ben jij zo gedisciplineerd dat je gewoon aan één quilt werkt ?

Alice zei

Daar zal ze vast erg blij mee zijn. Roze erin en het kan niet meer stuk.
Ik ben er ook met eentje bezig, als ze er langs loopt dan zegt ze : voor mij!!!! Veel werk nog voor je, denk ik. Tenzij je alles met de machine doet.

Elizabeth zei

Zooooo, dat is me een flinke quilt... Leuk om zoiets te bedenken en de voorbereidingen te treffen. Zo te zien heb je alles op de vloer uitgelegd; tja, dat vinden ruggen niet fijn...
En als je tekort komt; gewoon ff een oproepje doen hier hoor... Ik weet zeker dat je mensen je graag helpen!

shesoa zei

w9p34v6x81 l9m96j3o08 e8w21o6y69 a5n64m7r03 v5n99i6o86 o3x52h0l72