donderdag 4 februari 2021

Al verder.

 Gisteren de hele dag regen dus reden genoeg om op mijn kamertje verder te                                        gaan met de lapjes quilt voor Lisa.

Ben inmiddels klaar met het knippen en sorteren van al de lapjes die ik had dus  maar een begin gemaakt  met de rijen nummeren en dan aan elkaar spelden.


De eerste gespelde rijen liggen klaar 


de rest ligt nog te wachten om opgepikt te worden want de spelden waren op.


Dit zijn een paar voorbeelden van de figuurtjes die in de quilt komen.


Een quilt om lekker mee te spelen  te kijken



en op zoek te gaan naar plaatjes.



Maar natuurlijk


stop ik er ook heel veel liefde in.

Dat stofje rechts onder is het restje van een jurkje van haar moeder dat ca. 30 jaar geleden gemaakt heb.

Echt restverwerking dus.

Ik maak hem op de machine dan komt hij zeker op tijd af.

Maandag weer verder want de komende dagen zijn er andere dingen te doen.

En dan net op de valreep als je alles aan het opruimen bent krijg je een appje met foto en een verzoek?


Mam kun je draad en naald meenemen om dit aan elkaar te zetten.
Coen heeft een ongelukje gehad.
Nou als ik dit zo zie is dat niet met een paar steekjes gerepareerd maar moet er nog wel iets meer gedaan worden.
We zullen zien.

Dank voor alle reactie want die zijn zo leuk om te lezen.

  En Truus jou wil ik bedanken voor het aanbod van lapjes.
Zou graag ook jou blog lezen.

Groeten 
Marga

10 opmerkingen:

Elizabeth zei

De spelden zijn op... hahaha, kun je nagaan hoeveel lapjes je wel niet hebt liggen.
En wat een mooie stofjes zitten erbij, leuk om te kijken en te ontdekken...
Aan zo'n quilt werken is veel leuker dan een scheur repareren in een jas, maar ja... dat doet (o)ma natuurlijk wel even tussendoor...

Tilly zei

Wat een leuke quilt wordt het Marga en als je nog een lapje nodig hebt, hoor ik van je.
Groetjes Tilly

Marjan zei

Wat leuk dat er zoveel stofjes gebruikt worden waar een verhaaltje bij gemaakt kan worden. Extra speciaal dat je nog een lapje bewaard had dat van Lisa's moeder is geweest!
Oh niet genoeg spelden; ik moest er wel even om lachen hoor, maar dat is niet kwaad bedoeld! En ja, nu even snel naar de winkel lopen om spelden bij te kopen zit er natuurlijk niet in. Gelukkig ben je niet voor een gat te vangen en heb je genoeg ruimte om de wachtende lapjes te laten liggen.

Truus Buijgers zei

Fijn, dat je genoeg mooie lapjes hebt. Leuk werk he,zo'n kinderdekentje en zeker als het voor je kleindochter is.Je kunt mijn blog niet lezen want ik heb er geen. Maar er zijn gelukkig genoeg andere om inspiratie op te doen. Succes verder, ben zeer benieuwd naar de borduurtjes die je gaat maken.

Floor zei

Ach, wat wordt de quilt leuk en fleurig. Ook al is het patroon super eenvoudig, het is toch heel mooi om naar te kijken, vooral om die leuke plaatjes allemaal te zien.
Natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar de muizenstofjes haha!
Daar gaat je kleindochter zeker van genieten.

Chris zei

Enig Marga, zo’n lapjesquilt, vooral met die herinneringen. Ik houd daar van. Je kan je hart ophalen volgende week, als het koud is en er veel sneeuw ligt. Lekker quilten. Maar een wandeling in de sneeuw is natuurlijk ook heel leuk.
Lieve groet.

miekequilt zei

Wat een enige quilt. Daar is je kleindochter vast erg blij mee.

Anoniem zei

Dat zijn heel wat lapjes bij elkaar. Mooie kleuren en lapjes.

Willy zei

Mooi zoveel lapjes, dat wordt een echte zoekplaatjes quilt. Lekker makkelijk om oma even te roepen met naald en draad. Die jas moet de komende dagen wel goed dicht zijn als hij de sneeuw in gaat. Veel plezier met de lapjes.

Kleine Vingers zei

Wat een lieve quilt gaat dat worden