maandag 17 mei 2021

Een quilt, post, een bruidje en bloemen.

28 Mei is Lisa jarig en het gaat mij lukken om de quilt voor haar 4e verjaardag af te krijgen.

     Het dubbel doorrijgen is inmiddels klaar en het doorstikken is bijna af.

                   Nog een paar rijen en dan kan de rand eromheen.


                             Afgelopen week kreeg ik onverwacht post.


Van Mieke kreeg afgelopen week deze kaart en label.
Ze weet er altijd iets leuks van te maken.
Een beetje geluk was net wat ik goed kon gebruiken.

16 mei 2014 was de dag dat onze dochter  getrouwd is.
Kleindochter is gek op prinsessen verkleed kleding.
Ze kan rustig een hele dag met veel plezier in een prinsessen jurk rondlopen.



Dus vanmorgen ging ze samen met haar Moeder op de foto om de trouw ceremonie nog eens na te spelen.
 Dat is niet makkelijk met een lange jurk zeker niet als je de trap op moet.

Verder genieten we zo van onze tuin.


Ieder jaar weer bloeit de Clematis zo mooi.





De tulpen in verschillende kleuren.


En de wilde hyacint die wij "ik durf het haast niet te zeggen" maar jaren geleden tijdens een vakantie in Heiloo als stek uit een berm hebben gestoken.

De plant doet het zo goed en duikt her en der op in de tuin  zo blijft  de herinnering aan die prachtige vakantie in Heiloo.


De roze rododendron van de buren en de blauwe regen die ook zo mooi gaat bloeien maakt dat manlief en ik heel blij zijn met ons tuintje.

Fijne week.
Groeten
Marga

6 opmerkingen:

Floor zei

Lisa zal superblij zijn met die mooie quilt in zachte kleuren. Het is nog koud genoeg om er onder te gaan kruipen.
Heerlijk hè, al die mooie bloemen in de tuin.
Er is wel één nadeel... je kunt er niet gaan zitten om te genieten.
Zo fijn om in het zonnetje te zitten met een boek of handwerk.
Afwachten, want het komt toch zover op een dag.
Die wilde hyacint gestolen??? Marga toch, dat is echt foei hoor :-)
Maar je kunt ze in de herfst gewoon als bolletje in het tuincentrum kopen hoor.
Ik heb ze ook in de tuin, en het worden er vanzelf meer.
Succes met het afmaken van de quilt.

Elizabeth zei

Een bericht vol prachtige dingen! Wat is de quilt voor Lisa mooi, wow... ook zo lief in die kleurtjes... daar zal ze oma een dikke kus voor gaan geven denk ik...
En ik ben gewoon jaloers op je tuin; zoveel bloeiend moois.. Prachtig die clematis, deed ie het bij ons ook maar zo...
Wij hebben ook wel eens plantjes uit de berm gehaald hoor. Als je maar wat laat staan, is het toch niet zo erg?
Ik hoop maar dat het snel buiten-zit weer gaat worden, daar hebben we allemaal zin in!

Tilly zei

Wat een lieve quilt voor Lisa,vind je bloementuin er prachtig
uitzien,vooral de clematis dat is een eyecatcher.nu nog wachten op het zonnetje,dan kun je buiten genieten van al het moois.
Groetjes Tilly

Anita zei

Hoi Marga
Wat is je clematis prachtig aan het bloeien !
Mooi hoor
Anita

miekequilt zei

Wat leuk als het je lukt om de quilt af te krijgen. En ga je dan weer een nieuwe beginnen?
En dan de bruid, zo leuk dat ze haar jurk nog aan kon, het is een mooie foto, samen met haar dochter.
En dan de tuin, wat ziet het er mooi uit. Nu wachten op de zon, die hebben we echt nodig.

Dientje zei

Nu maar hopen op mooi weer en buiten zitten en genieten van de planten. Die wilde hyacint doe het bij mij ook super, een beetje te. Na de thuinrenovatie vorig jaar heb ik ze de hele tuin door. Daar waar ze andere planten in de verdrukking brengen, graaf ik ze uit. Leuk dat je dochter en kleindochter de trouwerij naspelen. Wel een hele trip op de trap. Lisa krijgt een mooi kado de 28e. Leuk. Ik had ook zo’n verrassing van Mieke. Ze weet er altijd iets bijzonders van te maken, top. Groet, Dientje