woensdag 3 mei 2023

Zo mooi ik geniet ervan.

Lang gewacht maar nu schijnt toch echt de zon en in de tuin begint het te stralen.


De wilde hyacinten stiekem uit een grasveld gestoken toen wij lang geleden genoten van een vakantie in Heiloo.
Manlief en ik hebben het dan ook over onze Heiloo bloemen als wij ze zien bloeien op verschillende plekken in de tuin.
En echt dit is ook de enige plant in de tuin die wij ooit stiekem hebben gepikt.


De rode acer hangt als een sluier over de uitgebloeide narcissen en over een kant van het vijvertje zonder vissen maar in de zomer dienst doet als zwem en drinkbak voor de vogels.


Een hele oude seringen boom doet echt zijn best om boven de heg uit te komen om  laten zien hoe mooi zijn bloemen zijn.


En buiten half onder de wandtafel staat nog een hortensia met een beetje water ieder dag is die ook tevreden en ik geniet ervan.



Dit is het laatste patroontje van de breirol. 
 Nu kan er geteld worden want het is de bedoeling om de eigen initialen er in te breien.
Dat gaat wat meer tijd kosten, nog niet eerder gedaan maar wel leuk om ook dat te gaan proberen.

Geniet van het mooie weer.
Groeten
Marga

7 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Heerlijk dat het eindelijk lente wordt.

Floor zei

Heerlijk hè om al die bloemen in de natuur en je tuin tot leven te zien komen.
Ook de bomen lopen uit.
Echt genieten van de zon en eindelijk wat betere temperaturen.
Morgen nog zo'n dag en vrijdag wat regen, dat is dan weer goed voor de hortensia's.
Die van mij zijn trouwens nog bijna niet in blad, laat staan bloemen, maar misschien is dat een nieuwe die je net gekocht heb?

Frederika zei

Wat een mooie bloemenpracht.
groetjes Frederika

Dientje zei

Mijn tuin was helemaal blauw van die Hyacinten, Scilla, na de tuin renovatie is er veel verdwenen. Maar ze komen weer volop. Ik zag ook een roze variant bij ons in de buurt. Misschien moet mijn schepje daar ook langs, haha. Heerlijk al die kleuren die nu tevoorschijn komen. Genieten. Groet, Dientje

Elizabeth zei

Ik ben dol op blauwe bloemen, dus die prachtige Hyacinten bevallen mij wel...
Ja, het is lang fris geweest i.v.m. voorgaande jaren, en wat is het nu genieten hè?
Fijn weekend!

Willy zei

Die uit Heiloo hebben het goed naar de zin in jullie tuin. Ik snap wel dat je die niet kon laten staan.
Fijn weekend!

miekequilt zei

Fijn hè, al die kleuren in de tuin. En met een beetje zon is het helemaal genieten.