maandag 16 januari 2023

Opruiming.

 Opruiming maar niet uit de winkel maar lapjes uit de lade van mijn quilt kast.

Op een logeerbed ligt de quilt van mijn buurvrouw Mieke als herinnering.

Een tweede logeerbed kon nog wel een quilt gebruiken en ook een reden om eens opruiming te gaan  houden in mijn eigen voorraad. Want 100 jaar worden om alle lapjes te gebruiken gaat toch niet lukken.

           Dus snijden maar een patroon leggen en naaien, met de machine. 


Dat schiet lekker op en geeft rust aan de handen.


Door stikken met de nog nieuwe tuinhandschoenen uit de voorraad is  prettig werken.


De achterkant is een half nog nieuw dekbed overtrek "ook uit de lade" op maat gemaakt met restjes aan de buitenrand.


Vandaag alle draadjes afgewerkt en weggestopt.
 Morgen de rand erom en dan is deze quilt klaar en  mijn kast weer een beetje leger geworden.

Gisteren met manlief weer een wandeling in de buurt gemaakt waar heel veel lelijke kastjes omgetoverd worden tot vriendelijk straat meubilair. 



De voorkant


Maar ook de zijkant is niet vergeten.

 Het voorjaar is stilletjes begonnen.


Prachtig om her en der de kleurtjes in de natuur te zien.



Ik ben zo blij met deze voortekenen van de Lente.

Fijne week
Marga




9 opmerkingen:

Anita zei

Hoi Marga,
Je quilt wordt mooi!

Tilly zei

Wat een mooie quilt Marga, met vrolijke kleuren.
Je hebt mooie foto's gemaakt, en het voorjaar gaat zeker komen.
groetjes.

Dientje zei

Een lekkere quilt is het geworden, lapjes opmaken is wel een klus, haha. Wat zijn de lelijke kastjes mooi geworden. Veel leuker om tegenaan te kijken. Groet, Dientje

Marjan zei

Wat ben je lekker met de lapjes bezig! Grappig dat je er tuinhandschoenen bij gebruikt.
De opgefleurde kastjes zien er mooi uit, extra leuk nu het nog winter is. Hier in het noordwesten zijn nog niet veel lentebodes te zien, maar misschien moet ik beter zoeken 😉

Floor zei

Als ik je verhaal zo lees, is de quilt in een paar dagen gemaakt.
Maar dat zal wel niet haha!
Maar hij is eenvoudig en ook leuk.
De lapjesvoorraad komt vast nog lang niet op, maar toch iets leger geworden.
Leuk dat er al dingen bloeien, maar helaas gaat het weer kouder worden.

miekequilt zei

Wat een leuke quilt. Heerlijk om zo bezig te zijn, en de voorraad raakt ook een beetje op. Groot gelijk dat je hem op de naaimachine maakt. Meters maken noem ik dat.

Elizabeth zei

Oh, wat erg Marga... Ik had 'opruiming' gehouden in mijn leeslijst na mijn blogverhuizing en nu stond je er niet meer in.
Maar ik las al een paar keer leuke reacties van je op mijn nieuwe blog en dacht 'ik ga toch eens een kijkje nemen bij Marga, misschien blogt ze weer!'
En jawel hoor...
Ik denk dat jij wel er-rug veel lapjes hebt liggen en wat is er dan leuker om zo'n snelle grote quilt te maken. Je hebt leuke stofjes gekozen en de achterkant past er goed bij.
Groetjes, Elizabeth

Quilting Moesje zei

Mooi Marga,
Het dekbed rood ( andere kant wit) met roze stippen heb ik ook...en vind ik ook zo leuk als achterkant!

Ik zag je denk ik voor het eerst ( zichtbaar :0) bij mij ( n blog) gezellig langs gekomen...
Groetjes
Simone

Frederika zei

Wat een mooi Quilt. Leuke kleuren combinatie.
Superleuk dat de kastjes zo mooi opgepimpt zijn.
Groetjes Frederika