vrijdag 12 maart 2021

Ja wat zal ik?

                                                    Ja wat valt er te vertellen? 

Ik ben aan het rommelen op mijn kamertje want het weer buiten is guur koud en nat.

                De quilt in wording voor Lisa ligt nog steeds op de grond.


Eigenlijk een beetje te voorbarig aan begonnen en nu zit ik een beetje vast en moet nog eens heel goed nadenken hoe nu verder?

Maar er lag nog iets op de stapel al heel lang en dat is nu eerst aan de beurt.


De top was al klaar maar toen bleef het maar liggen.
De vulling was al in huis en voor de achterkant ben ik tussen mijn voorraad gaan neuzen want even spontaan winkelen zit er even niet in.
 Ben ook van plan om mijn stoffen voorraad eens aan te spreken want ik mag wel 100 worden om alles op te maken.

Er waren  nog lappen roze en blauw in de koffer en samen met de restlapjes van de quilt is het gelukt een achterkant te maken.


Dus deze quilt komt af niet morgen of overmorgen 
maar volgende week ga ik er weer mee aan de slag.

Zaterdag is mijn verjaardag "75 jaar" wat een leeftijd het zal rustig zijn geen kinderen of kleinkinderen want dat gaat niet lukken toch mag ik niet klagen  want 75 jaar is niet voor iedereen weggelegd.

Afgelopen maandag kreeg ik dit appje van een vriendin



en gisteren van een andere vriendin dit


mooie boeket dan is er wel corona heel vervelend maar zo lief om te krijgen in deze tijd.

Volgende week dus aan de slag om de quilt af te maken het weer werkt mee  dus dat gaat lukken.

Wens iedereen een heel fijn weekend toe.

Groeten
Marga

10 opmerkingen:

Tilly zei

Wens je alvast een fijne verjaardag toe, misschien een beetje stil, maar je wordt toch niet vergeten.
groetjes

miekequilt zei

Ik vind quilt voor Lisa enig. Misschien kun je af en toe wat blokken aan elkaar zetten? Dan kan het van de grond en kun je af en toe wat aan elkaar zetten. Alvast een fijne verjaardag.

Elizabeth zei

Tja, ik denk dat je even in de creatieve twijfelperiode zit... En hoe herkenbaar is dat! Het gaat vanzelf weer over en dan ga je met frisse moed en een duidelijk plan aan de slag.
Je kunt ook een foto maken van de lapjes voor de quilt van Lisa (om te onthouden hoe alles lag), dan kun je hem misschien voorlopig even opbergen, want je loopt nu een beetje vast.
Als we in onze voorraad kijken hebben we eigenlijk nog best veel liggen en het is heerlijk om daar gebruik van te maken. Zo'n afmaakproject is fijn om nu te pakken; daar hoef je niet zoveel keuzes voor te maken.
Tjonge, 75 morgen... dat had ie echt niet gegeven! Misschien ben je daarom ook wel wat voorzichtig t.a.v. Corona. Wij houden ons aan de regels, maar met een verjaardag komen de kinderen wel hoor.. en dan blijven ze ook eten... Maar dat is een persoonlijke keuze. Ik hoop dat ze maar gaan video bellen naar je!
Fijne dag gewenst, ondanks alle beperkingen.
Groetjes, Elizabeth

Marjan zei

Wat heerlijk dat je genoeg lapjes in huis hebt om een mooie achterkant te kunnen maken. In de loop van de tijd sparen we een veel mooie materialen bij elkaar, maar inderdaad, of we genoeg tijd hebben om alles op te maken? Maar ach, beter méé verlegen dan óm verlegen en in deze tijd komt dat goed uit!
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Wat een mooie leeftijd! Het is natuurlijk jammer dat het niet gevierd kan worden zoals je gewend bent, maar gelukkig word je evengoed verwend! Ik hoop dat je morgen ook op gepaste wijze verwend wordt en dan volgend jaar maar een extra knuffelige verjaardag! ;o)

Floor zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen! Mooie leeftijd 75 jaar, en jammer dat het zo moet dat er niemand mag komen.... nou ja 1 persoon, dat is ook niet echt een feestje.
Maar er wordt aan je gedacht, dat is zeker.
De quilt voor Lisa vind ik heel leuk, ook de kleuren.
Misschien even alles anders neerleggen, bijvoorbeeld de kleuren wat meer verdelen, zoals dat blauw en geel.
Misschien dat je dan meer tevreden bent.
Het is echt quiltweer, verlang naar wat warmte.
Geniet van morgen.
Lieve groetjes,
Floor

conny's quilts en creaties zei

Alvast een fijne verjaardag gewenst. Van harte!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Ja, ook ik zou de kleuren van Lisa's quilt wat meer verdelen. Dat wordt vast een mooie quilt. Verstandig om er even mee te wachten, fijn dat je genoeg stoffen hebt om de achterkant te maken. Ook ik heb laden vol lapjes, dat gaat vast nooit op, ik ben ook al 74!
Voor morgen alvast van harte gefeliciteerd, ik hoop dat het toch een fijne dag voor je wordt, jammer dat er niemand komt... maar hopelijk volgend jaar beter, duimen maar!
Lieve groetjes,
Cisca

Knutselpret zei

Wat een prachtquilt en nu alvast gefeliciteerd maak er toch een bijzondere dag van

Willy zei

Van harte gefeliciteerd, Marga! Op naar de 100. En dat je nog maar vele jaren met lapjes in de weer mag zijn. Hopelijk kun je de verjaardag volgend jaar weer gezellig samen met de familie vieren.

Conny's-blog zei

Je kunt je deze tijd toch niet voorstellen zonder onze lappies.
Lekker rommelen kunnen we ermee toch, want komt vast goed met je quilt.
Maar 75 jaar geweldig hoor en toch gefeliciteerd ermee..............liefs.Conny