woensdag 13 mei 2020

Vandaag.

Vandaag herdenken wij   "De vuurwerkramp"  die 20 jaar geleden een woonwijk in onze stad liet verdwijnen. 

De beelden van de wijk  het gevoel van die middag en van de dagen die daarna kwamen zal ik nooit vergeten.

          In de krant van vanmorgen stond dit gedicht van Willem Wilmink.



13 Mei het was een prachtige zonnige dag waar om half vier het vuurwerk een einde aan maakte.

                                                Groeten
                                                 Marga



8 opmerkingen:

miekequilt zei

Een dramatische dag. Ik zal het nooit vergeten, al woon ik niet in Enschedé. Wat een mooi gedicht laat je hierbij zien, dank je wel.

Alice zei

Mooi gedicht van Willem Wilmink.
Zo jammer dat hij niet meer onder ons is.
Kortgeleden nog uit de bieb een grote bundel geleend en vaak met een glimlach
gelezen.

Elizabeth zei

Ongelooflijk dat het al zo lang geleden is. Ik herinner het me nog goed... wat een drama... En dan voor jullie zò dichtbij!
Mooi gedicht, Marga.

Floor zei

Zag het net op het journaal. Weet het nog heel goed, was niet te bevatten.

Marjan zei

Ook ik herinner me de televisiebeelden nog goed. Maar voor jullie moet het heel indrukwekkend en schokkend zijn geweest! Ik kan me goed voorstellen dat al die gevoelens weer terug waren vandaag....heftig hoor!

Willy zei

Zo'n dag vergeet je nooit meer. Een aantal jaren geleden zijn we op de plek geweest toen we museum Twentse Welle bezochten. Indrukwekkend om daar te staan.

Chris zei

Wat was dat heftig Marga. Dat vergeten wij ook nooit, laat staan jullie! Mooi gedicht!
Liefs van mij.

Uplay365 zei

Een dramatische dag. Ik zal het nooit vergeten, al woon ik niet in Enschedé. Wat een mooi gedicht laat je hierbij zien, dank je wel.

918KISS
SLOTXO