maandag 23 juli 2018

Vroeg.

34 graden gaat het deze week worden, haast niet te geloven daarom besloten manlief en ik vanmorgen maar eens om in alle vroegte een stuk te gaan fietsen, een mens op leeftijd moet toch wel in beweging blijven tenminste dat wordt ons steeds vertelt.
En zoals altijd  kiezen wij dan voor een fietstocht door het Witte Veen lekker rustig maar niet alleen.



          Deze dames en heren houden geen rekening met een fietspad.
           En toch was er geen andere weg en moesten wij daar langs.



                  Ze kijken je aan alsof ze willen zeggen "wat moet jij hier?




Toch zijn ze heel erg rustig en zijn wij er niet bang voor maar met deze horens dwingen ze wel respect af.

Terug thuis heb ik 


dit pakketje maar eens op gepakt.
Je hebt van die dingen waar gewoon geen schot in zit.
Ik had de mandjes voor onze vakantie allemaal uitgezocht op een aantal stukken stof  gespeld helemaal klaar om aan de slag te gaan.
Stiekem denken" dat maak ik even af" tijdens de vakantie.


Nou dat is dus niet gelukt en wat ik gedaan heb wordt weer los gehaald.
Ik vind het niet naar mijn zin te druk en de mandjes zitten te kort op elkaar.

Dus is het hele pakket weer even onder in de kast terecht gekomen.
En wacht ik op een helder moment en een goed idee om er mee verder te gaan en iets moois van te maken.

Volop tijd dus voor een boek.


Met veel plezier gelezen en spannend tot de laatste bladzijde.

En



genoten van haar.

Zo'n bril dat straalt toch alleen maar liefde uit.

De jongste telg van de familie die niet om de hoek woont en manlief en ik dus dubbel genieten als ze een keertje komen en ik haar weer eens vast kan pakken en knuffelen.

Wens jullie een hele fijne week ondanks de warmte.

Groeten
Marga

11 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat heerlijk om even te fietsen. Wij hebben wat hele kleine klusjes gedaan, het was gewoon te warm.
Ik snap wat je bedoelt met je mandjes, misschien een randje eromheen doen? En die kleine meid met zonnebril is een schatje!

miekequilt zei

O ja, dat boek staat al een tijd op mijn ereader. Toch maar eens gaan lezen.

Tilly zei

Mag ik eerst zeggen dat ik je fotocollage bovenaan helemaal prachtig vind. En heerlijk even in de vroege ochtend fietsen,een beetje beweging is altijd goed. Wat een schatje met haar brilletje. Gewoon even wachten tot je een goed idee krijgt voor de mandjes,zo dicht opelkaar maar inderdaad onrustig.\misschien een randje ertussen.
Groetjes Tilly

Floor zei

Leuke foto Marga, jij met de kleine. Een schatje met een mooie zonnebril op.
Die grote beesten op het fietspad zien er inderdaad een beetje eng uit.
Ze zijn zo te zien druk bezig geweest om hun wintervacht af te schuren, veel te warm.
De mandjes zitten inderdaad een beetje dicht op elkaar.
Ben bang dat de enige oplossing is om er sashings tussen te naaien, maar wel veel extra werk.
Wat ook kan.... om er steeds een gewoon vierkant blokje tussen te naaien van een mooi stofje. Allemaal hetzelfde lijkt me het meest rustig.
Succes er mee.

Conny's-blog zei

Prachtig je foto's van die koeien op het fietspad, geweldige beesten hoor.
Geniet heerlijk van je kleinkind hoor, een moppie om te zien.............liefs.conny

Elizabeth zei

Ja, het is nu wel erg warm aan het worden! DH gaat 's morgens een uur lopen, maar ik ben er echt te lui voor en lig nog liever een poosje in bed :)
Maar jullie hadden leuk gezelschap midden op de weg, hahahaha.. wat een liefjes...
Prachtige kleindochter heb je op schoot, oh.. wat kunnen ze de show stelen hè..
Nou, ik lees dat Floor je een hele goede tip aan de hand hebt gedaan; ik zou gaan afwisselen met een blokje van een rustig stofje, misschien wel effen zoals de achtergrond..
Het komt vast goed als de tijd rijp is!
Groetjes, Elizabeth

Marjan zei

Gezellig zo samen al vroeg op het stalen ros tussen de koeien (ik kan even niet op de goede naam komen😉).
Jammer dat de mandjes niet naar je zin zijn. Het is inderdaad verstandig om er even goed over na te denken. Gelukkig had je een lekker boek zodat je je niet hoefde te vervelen. En vervelen is er natuurlijk helemaal niet bij met zo'n lieve kleindochter in de buurt. Wat een schatje!

tiny zei

Wat een leuke foto met je kleindochter een schat hoor. Ja als je wat wilt dan s'morgens, mag van mij gaan sneeuwen hahaha. Je begint als het iets minder warm is gewoon met frisse moed aan je mandjes want ze zijn wel heel leuk.
Toch fijne week ondanks dat we het grootste gedeelte binnen zitten. Groetjes Tiny

Guusje, zei

Wat een mooie fotos van de fietstocht. De dames en heren zien er zeker indrukwekkend uit. De mandjes liggen hier ook nog. Ik wil er ook mee verder en denk dat ik het onrustigecals volt ga oplossen. na eens gegoogeld te hebben op Mandjesquilt. Een mandje en een blokje met een mooie bijpassende effen stof en zo om en om doen. Zo komen de mandjes mooi uit en wordt het wat rustiger. Ik denk dan dat ik voor een effen stof in een kleur ga waarschijnlijk rood. Misschien heb je hier ook iets aan? jullie kleindochter is een prachtig meisje en ja die bril daar wordt je erg blij van.

BezigeBijMirjam zei

Met deze temperaturen kan je ook beter fietsen dan wandelen. Ze zijn wel leuk hoor de mandjes. Wel een keertje weer oppakken. Wat een dotje, die kleine meid.🤗

Mirjam zei

Wat een geweldige fietstocht zeg. Ik kom ze heel af en toe tegen als er een wandeling in de duinen is, maar niet hier in de Waterleidingduinen, maar ik geloof in de Kennemerduinen (niet zeker). Ik vind ze prachtig om te zien.
Super leuk die mandjes, mag ik jou vragen hoe je het hengsel vastzet? Ik ben een hele poos geleden begonnen aan mandjes, van oude klederdracht-stofjes uit het museum in Spakenburg. Ik struikel alleen zo over de hengseltjes...
En wat een schatje, dat kleintje met die lieve zonnebril op.
Wens je een heel fijn weekend,
liefs,
Mirjam