maandag 12 juli 2010

Warmte en vlaggetjes.

Hallo allemaal.


Mijn oranje viooltjes zijn verwelkt en de droom van onze oranje voetballers ook.


Jammer maar er is meer dan voetballen.


En voor mij is dat quilten het geeft mij rust en helpt mij vaak bij het verwerken van minder prettige dingen. Een goed medicijn dus ik kan het iedereen aanraden.


P1050853



 







 







Tijd is niet het enige wat voor mij op dit moment telt een paar graden minder zou ook prettig zijn. Jammer genoeg komt er nu weinig uit mijn handen en dat heeft alles te maken met de temperatuur.


Zit er over te denken om al mijn naai/quilt spullen een etage lager te installeren want op de zolder met 40 graden komt er niet veel uit mijn handen.


Zal een hele interne verhuizing worden maar heeft wel als voordeel dat alles ook weer eens netjes gesorteerd kan worden.


Op dit moment ben ik bezig met het maken van de vlaggetjes voor onze kleinzoon die 3 augustus as. 9 jaar wordt. 


P1050841 (2) Ieder kleinkind z'n eigen vlaglijn  was mijn doel en nu is hij aan de beurt.


Het wordt een export produkt want deze gaan naar Belgie.


De letters zijn al geknipt nu nog het opnaaien en de vlaggetjes in elkaar stikken.


Ga er snel mee aan de slag want het heeft hier net even heel hard geregend en er waait  op dit moment  een heerlijke frisse wind wat ik ervaar als grote  luxe na al die warmte.




Dit berichtje is wel weer gelukt maar ik ben er niet tevreden over moet nog eens goed oefenen een volgend keer beter hoop ik.


Groeten Marga



3 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende viooltjes wat een kleuren.
Heerlijk die warme sjaal die heb je nu zeker nodig (grapje)
Leuk die vlaggetjes wat een leuk idee,
Wat een enig quilt is dat! ja ik weet wat je bedoelt we kunnen in onze hobby alles kwijt zowel liefde als verdriet en minder leuke dingen.
Hier boven is het nu tegen de 40, buiten is het 35 dus maar naar binnen gevlucht, van mij mag het wat minder, 20 is warm genoeg, wil weer quilten! ook al is het met een been!! hahahah
Groetjes Joke en sterkte met de volksverhuizing

Lida zei

Wat leuk weer die vlaggetjes, daar zal hij ook wel heel blij mee zijn!
Hier laat de eerste oranje Gerbera, ook zijn kopje hangen, dus het is echt voorbij, vanmiddag nog de huldiging en dan is alles weer gewoon en wordt het komkommertijd op de tv! Nog een heel fijne dag en lekker even genieten van de koelte voor de volgende hittegolf! groetjes
Lida

Chris zei

Wat een verschrikkelijk leuk plaatje! Oh wat zal dat heet zijn daar helemaal boven onder de pannen. Goed idee om een verdieping lager te gaan zitten. Heb je daar genoeg ruimte? Je moet maar gaan verhuizen als het eventjes wat minder heet is.
Enig, die vlaggetjes. Ik begrijp dat Maxime in België woont? Of zijn de daar met vacantie. Lieve groet van mij.