vrijdag 2 juli 2010

Oranje boven.

Na een lange blog-pause met weinig tijd voor het quilten wil ik toch nog wel iets laten zien.


P1050816 Om te beginnen deze oranje violen ze passen perfect bij deze middag nog even en het Nederlandse elftal begint aan de strijd.


Ik heb dan wel niet zo veel met voetbal maar als Nederland moet spelen gebeurd er wel iets met mij.


Het bakje bestemd voor waxine lichtjes kocht ik afgelopen maandag bij Action echt zo'n winkel waar je af en toe eens binnen moet lopen en even de tijd nemen om te snuffelen.


Ik kocht het voor 1.75 en met een paar blaadjes en een paar bloemetjes erin kan ik er wel van genieten.P1050815 


En ze stralen toch prachtig deze kleine bloemetjes nu de voetballers nog.






Op dit moment ben ik bezig om de quilt van Sophie door te quilten wel een hele klus met dit warme weer maar  die wil ik graag eerst af hebben voor ik aan iets nieuws begin.


Wel heb ik de afglopen weken een sjaal gemaakt met 1 haaknaald en 1 breinaald van 20 mm. doorsnee.


Op de bee was er iemand mee bezig en dat en dat vond ik zo leuk dus ben er ook maar mee aan de slag gegaan.


P1050811 Het lijkt moeilijk maar is  heel eenvoudig om te doen.


Echt zo'n werkje wat je op elk moment weg kunt leggen en weer op kunt pakken.  


Alleen had ik soms  het idee dat ik met een bezemsteel aan het werk was.


Met 4 bolletjes garen uit de opruimbak is het toch wel wat geworden en heb ik weer iets bijgeleerd.P1050812   


 Ik wens iedereen nog een heel fijn zonnig weekend toe iets minder warm mag natuurlijk ook maar laten we niet klagen en genieten.


Groeten Marga 


 



3 opmerkingen:

Chris zei

Nou, jij bent in ieder geval al in de goeie stemming. Enig, dat oranje. Ik grut ook af en toe bij de Action. Zo leuk.
Hoe moet ik me dat nou voorstellen, met een haaknaald èn een breinaald.... Hij ziet er wel verschrikkelijk leuk uit.
Nou joh, veel plezier zometeen en hou je rustig hoor!!

Anita A zei

Hoi Marga, leuk om weer iets van je te "horen". Dat patroon van die sjaal lijkt me erg grappig om te doen. Heb je voor mij ook een uitleg daarvan?

sylviawillemien zei

welkom terug, Marga en nog dank voor je felicitatie voor ons nieuwe kleinkind!!!
leuke sjaal, ziet er inderdaad wel ingewikkeld uit!