woensdag 3 april 2024

Een jaartje ouder geworden.

                         13 Maart was ik jarig en ben ik 78 jaar geworden. 

Het was een rustige verjaardag en dat is prima want 20 April houden wij een leuke familiedag met de hele Familie uit alle windstreken. Daar kijk ik naar uit.

                                           Voor mijn verjaardag 


                                           heb ik dit boek gekregen.


Met verhalen over truien van vroeger uit heel Nederland.


                                     En natuurlijk heel veel patronen.

Ik ga op zoek naar een mooi motief en een mooie kleur garen om een trui te breien. Heb er echt     zinin     in.

                       Natuurlijk ben ik ook nog met mijn borduurwerk


bezig geweest maar er waren ook andere dingen die meer aandacht nodig hadden.

Afscheid genomen van een lieve schoonzus die op leeftijd was maar nog zoveel zin had in het leven, helaas heeft dat door kanker niet zo mogen zijn.

Oudste zoon die 31 Maart 54 geworden is maar te ver weg woont om op de koffie te gaan of even te knuffelen en juist dat mis ik op zo'n dag. Dus blijft het bij een video gesprek.

            De zomertijd is begonnen en dat is hier in huis ook te zien.


De scooter is weer ontdaan van zijn winter bescherming een "oude warme deken"
en uit het schuurtje gehaald zodat manlief  weer kan gaan rijden als het weer het toelaat.
Ik hoop dat hij er dit jaar nog van kan genieten want eind dit jaar word hij 80 en soms moet je echt wel nadenken of het nog wel verantwoord is.
Toch als het je hobby is is het moeilijk om te zeggen ik stop ermee. 


Want wij gingen samen in 1967 al op vakantie op een scooter richting Cochem in Duitsland.
In 1970 werd de scooter verkocht want er moest een kinderwagen komen. 
Jaren later kwam er weer een scooter en de hobby is gebleven tot op dit moment.

Groeten
Marga

                

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Gefeliciteerd met deze mooie dag. Je hebt echt een prachtig boek gekregen,zeg. Echt iets voor jou. Jammer dat je je zoon niet live kon ontmoeten.
Veel plezier op jullie komende familiefeest.

Frederika zei

Gefeliciteerd, Fijn dat je op afstand toch een beetje bij je zoon kon zijn. Inderdaad op zulke dagen is het jammer dat ze niet even naast je kunnen staan. Veel plezier met het komende familiefeest. Iets leuks om naar uit te kijken

Floor zei

Leuke boeken heb je gekregen voor je verjaardag. Nu maar een mooi patroon uitzoeken en aan de slag.
Zo lang al op vakantie met de scooter! Met onderbreking voor de kinderwagen, maar later toch weer gezellig samen op weg.
Mooie scooter heeft je man nu, hopelijk komen er nu eens mooie dagen aan om lekker te gaan toeren.
Wens jullie veel plezier op 20 april op de familiedag.

Marjan zei

Alsnog gefeliciteerd lieve Marga! Je hebt een prachtig breiboek gehad, ga je voor je man een trui breien?
Mooi die foto's met de scooter toen en nu, alsof er niets veranderd is, maar er zit natuurlijk een heel mensenleven tussen.
Heel verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen van je schoonzus.
Het is altijd te vroeg hé...
Jammer dat jullie zoon niet om de hoek woont, maar wel fijn dat je elkaar toch even kan horen en zien dankzij de technieken van tegenwoordig.
En wat leuk dat jullie een familiedag in het verschiet hebben. Heel veel plezier!

conny's quilts en creaties zei

Gefeliciteerd met je verjaardag . Je kunt wel zien dat die scooter goed wordt onderhouden. Fijn om vast uit te kijken naar een familiefeestje

Tilly zei

Gefeliciteerd met je verjaardag Marga, wat een leuk boek heb je gekregen, en nu een mooi patroon uitzoeken.

Wat een leuke scooter, nog heel veel rijplezier ermee,zolang het nog verantwoord is.

groetjes Tilly

Elizabeth zei

Nog heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Marga! En ik had je beslist veel jonger gedacht...
Maar ja, als je al een zoon hebt van 54... Onze oudste zoon hoopt 33 te worden en dat vind ik al heel wat:)
Ik snap dat je hem mist op zo'n dag!
Maar jullie zijn nog jong van geest, en hoe leuk die scooter van je man. En niet zomaar een random scooter, wow... wat een mooi ding!
Geniet van de komende lente en alles wat erbij hoort!
Groetjes, ELizabeth

Willy zei

Hej Marga,
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi boek met de visserstruien. Ik ben benieuwd welke trui je gaat breien. Jammer dat jullie zoon te ver weg woont voor korte bezoekjes. Fijn dat er dan binnenkort een familiedag is. Leuke foto's van jullie met de scootervakantie. Hopelijk kan je man dit jaar nog vele uitstapjes maken.
Fijn weekend,
groetjes Willy

Dientje zei

Gefeliciteerd met je verjaardag. Je bent lekker verwend met zo’n mooi boek. Welke trui wordt het. Wat een jeugdsentiment die scooter. Bij een scooter moet ik altijd denken aan een 10 jaar oudere nicht, hoofddoekje op en elegant met de benen aan een kant achterop zitten. Groet, Dientje

Anita zei

Hoi Marga,
Ik heb het schaamrood op mijn kaken staan, ben je verjaardag vergeten. Sorry, alsnog van harte gefeliciteerd !!
AnitaA