zondag 2 januari 2011

Antieke quilt en hongerige fazant.

Het jaar is begonnen en ik wens iedereen een heerlijk gezond en gelukkig 2011 toe.
Zelf heb ik gisteren heerlijk zitten quilten niet met mijn AQ maar met mijn deel van de groepsquilt van de quiltgroep de Hapscharen.
Een quilt voor de tentoonstelling van het Quiltersgilde dus ik kan er niets van laten zien maar het was wel een gedoe om alles netjes te krijgen soms moest een onderdeel in spiegelbeeld en daarin ben ik niet zo sterk dus je raad het al somminge stukjes zijn daardoor vaker geknipt dan nodig.
Balen soms maar je leert er wel van.

Afgelopen week ondanks het slechte weer, want hier is er nog steeds sneeuw en ijs op de wegen ben ik samen met manlief naar een quiltwinkel in Delden geweest.


Voor mijn AQ had ik nog stof nodig voor de randen deze kleuren zijn het geworden nu kan ik heerlijk verder mijn handen jeuken maar niet in de slechte zin hoor want ik wil het eigenlijk allemaal met de hand doen.
Toch is de verleiding groot om de volgende rij van flying geese snel met de machine te doen.
Ben er nog niet uit eigenlijk is het jammer als alles op de hand gedaan is met uitzondering van zo'n rij.


Nog een rij sterren aan elkaar zetten en dan kan die rand om dit middenblok.


Daarna kan deze rand geplaast worden.


Dus het komende jaar ben ik onder de pannen maar wel voor leuke dingen want er ligt ook nog wel ander werk in de kast dus vervelen zal ik mij absoluut niet.

Op nieuwjaars morgen tijdens het ontbijt nog een beetje duf van de vorige avond deden wij toch wel een vreemde ontdekking in de tuin.
Een wilde fazant met honger struinde onze tuin af op zoek naar voer.



Waar normaal de vogels heerlijk van smullen kon hij nu zijn maag vullen.
Een fazant in een stadstuin die kom je niet elke dag tegen.

Nog een fijne dag hier schijnt de zon na de sneeuw die vannacht weer is gevallen wanneer zou het warmwater gaan regenen?????????

Groeten
Marga


7 opmerkingen:

AnitaS zei

Hier heeft het wel warm water geregent. Alle sneeuw is weg en kan ik eindelijk weer veilig naar buiten. Wat een mooie quilt is die AQ toch.

Johanna Zweden zei

Nu hier heeft het weer gesneeuwd!Willen jullie nog wat hebben! stuur het jullie graag op hoor!!
Heerlijk gezellig even een dagje gezellig onder elkaar quilten, wou dat ik even bij jullie aan kon zitten.
Wat word je quilt schitterend,
Mooie kleur stofjes, ben benieuwd.
Fijne dag groetjes Joke

Chris zei

Wat wordt je quilt mooi! Ik hoop hem toch gauw eens in het echt te zien, wat zou ik dat leuk vinden!

Lida zei

Hier viel vannacht een laagje ijzel, dus ook hier weer een gladde bende! Maar nu heeft het toch lauw water geregend en is het aardig schoon! Je banen zien er fantastsich uit en natuurlijk maak je die ene rand ook met de hand, dat zou je eer te na zijn! Ik maak alles met de machine omdat het niet anders kan, maar wat zou ik graag met de hand werken! Die fazant zal wel gesmuld hebben en nu vaker terugkomen, gaaf toch! Groetjes en veel quiltplezier!
Lida

Yvonne aka sommeke zei

Jouw AQ wordt een prachtige quilt!
Een hongerige fazant op bezoek, dat gebeurt zeker niet vaak in een stadtuin.

Annelein zei

Hij wordt prachtig Marga. Gewoon op de hand verder gaan. Anders krijg je vast later spijt. Je bent al een aardig eindje...

Annelein zei

Oh ja... ik heb ook nog zo'n borduurraam. Nooit aan gedacht om daar de stroken over heen te hangen.

Bedankt voor de tip. :)