woensdag 26 januari 2011

Alleen maar nostalgie en herinneringen.

Het is koud buiten heerlijk weer dus om stofjes te knippen.
De radio aan met radio 5 nostalgie Tineke de Nooy met heerlijke oude plaatjes.
Het doet mij denken aan de tijd "het zal 1965 geweest zijn" dat manlief en ik op een oud brommertje vanuit het oosten naar een tante in Beverwijk gingen logeren.
Van haar kregen wij een gevuld broodtrommeltje mee naar het strand en natuurlijk onze eigen kleine transistor radio.
Heerlijk luisteren naar 123 koffietijd met Tiiiiiineke van radio Veronica.
De rijkwijdte van deze radio zender ging nl. niet zo ver en wij konden dus alleen maar tijdens een vakantie luisteren.  

Ook mijn man geniet mee  ieder op onze eigen knutsel kamer.
Hij is bezig met het sorteren van dia's van vroeger want tegenwoordig kun je direkt zien wat het geworden is.

Hij wil ze op een cd branden om ze voor het nageslacht te bewaren.
Dan komen er beelden tevoorschijn waar je het bestaan ervan bijna vergeten was.
En voor mij een bevestiging dat er echt heel wat aan hand en naaiwerk door mijn handen is gegaan.

Daarom  wil ik jullie even deze sneeuwmutsen trui laten zien wist nl. zelf niet meer dat ik hem ooit gebreid heb.


Onze dochter zal ongeveer 7 jaar geweest zijn op de achtergrond is nog een klein stukje te zien van haar merklap.


Samen met haar oudste broer.
 Het waren altijd 2 handen op een buik ondanks het leeftijds verschil van 12 jaar. 
Hij was een sleutelaar en had altijd aandacht voor haar.
Ze zijn nu ouder en volwassen dingen veranderen maar manlief en ik zijn blij dat wij deze herinneringen nog hebben.

Groeten
Marga

4 opmerkingen:

Chris zei

Oh Marga, wat een heerlijke herinneringen. Geen wonder dat die bij die muziek en met die dia's weer bovenkomen. En wat een geweldige trui! Ze staat er zo trots mee op de foto. Het brommertje van je zoon doet je misschien wel denken aan jullie eigen brommertje. Dat was best een hele onderneming zeg, helemaal naar Beverwijk. Maar jullie werden beloond met het strand. Was dat bij Wijk aan Zee? Jullie dochter handwerkt dus ook, begrijp ik? Leuk om zo samen bezig te zijn, jij met je handwerk en je man met zijn dingen. Het zal vast wel een hele mooie cd worden! Lieve groet.

AnitaS zei

Wat een herinneringen komen er boven bij muziek en bekijken van dia's. Ik ben in 65 getrouwd en heb dus ook van die herinneringen. Niet op de brommer maar op de scooter.

Johanna Zweden zei

Ja gek he dat een plaatje zulke leuke herinneringen op kan wekken.
Ik genoot ook altijd zo van Tineke haar programma´s,
Leuk die tuf. tuf, je ziet ze niet vaak meer
Leuk die trui.
Fijne dag, en ik hoop dat je nog veel leuke herinneringen tegenkomt
Groetjes Joke

Lida zei

Leuk die foto's en wat een grappige trui! Ja als ik oude foto's zie, zie ik dan wel geen breiwerk, maar jurkjes, broekjes, bloesjes etc. allemaal genaaid en vaak op eigen wijze afgewerkt, heerlijke herinneringen aan vroeger! Wat grappig dat stel op die solex, ja grote broers en kleine zusjes zijn vaak heel speciaal voor elkaar! Ik wens je nog veel meer fijne ontdekkingen! Fijn weekend,
Lida