donderdag 6 mei 2010

Van alles en nog wat.

Hallo allemaal.



Wil nu toch echt iets schrijven want de afgelopen periode heb ik heel veel dingen gedaan en ondanks dat ik van plan was om veel te gaan quilten heb ik niet of nauwelijks aan de quilt van Sophie gewerkt.



Ja zo gaat dat, voel me er ook best schuldig over want wil hem/haar toch wel af hebben als ze in November jarig is.



Het is voorjaar en als de zon doorbreekt zijn mijn man en ik vaak buiten te vinden op de fiets of een ander vervoermiddel en dan is er geen of nauwelijks tijd om bv. te quilten.



Ik heb intussen wel breikatoen gekocht in een handwerkzaak in Alkmaar en ben nu aan het breien maar om dat in de goede maat te krijgen valt niet mee.



Ja er hing een voorbeeld in de winkel en ik was verkocht kennen jullie dat dan denk je dat doe ik even helaas kost het altijd meer tijd maar ik zal het eindresultaat t.z.t. laten zien.



Tijdens een van onze fietstochten hebben wij ook  nog een kringloopwinkel bezocht vind het altijd leuk om er even te snuffelen en kom bijna altijd wel iets tegen.



Dus deze oude jus/sauskom kon ik echt niet laten staan.



P1050500_3



Met een plantje erin op mijn oude oortafel och het is eens weer iets anders.



En wat kan een mens blij zijn met zo iets eenvoudigs of zal ik er nog mee naar "Kunst en Kits gaan"je weet maar nooit.



Na wat snuffelen in de kast kwam ik ook nog een poppetje tegen ooit heb ik een cursus gevolgd om te leren hoe je zonnekind poppen maakt.



Dit was een van de popjes het staat dan eens hier dan weer eens daar en nu dus bij de juskom op tafel de tafel met een lijfje van een restje van een jurkje van onze dochter.



P1050498 Dus lapjes zijn een onderdeel van mijn leven.



Dat was zo dat is zo en dat zal wel zo blijven.



Op dit moment ben ik bezig met vlaggetjes.



Kon ze niet laten liggen in de winkel en heb 4 lijnen met vlaggetjes gekocht.



4 kleinkinderen dan mag je er niet een overslaan maar ik ga er nog wat aan veranderen.



Voor 20 mei moet ik 2 lijnen klaar hebben want dan zijn er 2 meisjes jarig en die wil ik verrassen.



Ik zal nog wel laten zien of het wat geworden is maar denk dat het wel zal lukken.



Groeten Marga



1 opmerking:

Lida zei

Schattig dat popje en ben weg van je sauskom, heb er ook een gekocht in een uitdragerijtje, maar hij is eigenlijk te smal voor een moderne juslepel, maar denk dat ik hem dus ook maar ga beplanten! Gewoon lekker van genieten, fijn weekend, groetjes
Lida