dinsdag 20 juni 2023

Nog een quilt.

Afgelopen winter had ik gewoon zin om iets te gaan maken met lapjes uit mijn voorraad.

                                            En dat is gelukt.



Ik had al eerder iets laten zien.


Van het doorstikken met de machine.


Maar nu is de quilt klaar en ik ben er blij mee.

De achterkant


is de helft van een dekbed overtrek van de geel blauwe winkel.

De andere helft had ik al eerder gebruikt voor een andere quilt.

De afmeting was niet helemaal goed dus met restjes quiltstof is dat ook opgelost.

Mijn lapjeskast is weer een heel klein beetje leger geworden en het logeerbed ziet er weer mooier uit.
Hoe mooi kan het zijn.

Groeten.
Marga
             

6 opmerkingen:

Dientje zei

Leuke quilt. De logeerkamer zal zeker opknappen met zo’n vrolijke deken. Groet, Dientje

miekequilt zei

Wat een leuke quilt is het geworden. Vreemd hè, je maakt een grote quilt, maar de voorraad lapjes slinkt bijna niet. Nou ja, dan kan je nog eens zo’n mooie quilt maken.

Floor zei

Je hebt een heerlijke quilt gemaakt Marga.
Eenvoudig kan juist zo mooi zijn.
Lekker weer wat stofjes uit de voorraad opgemaakt, hoewel die nooit opraken natuurlijk.
Zelf gebruik ik ook vaak een dekbedhoes voor de achterkant.
Ook een oudje kan nog prima dienen als achterkant.
Een heerlijke grote quilt voor het logeerbed.

Willy zei

Prachtig Marga. Mooie frisse kleuren.
Groetjes Willy

Frederika zei

Wat een prachtig quilt is dat geworden. Hier worden ook vaak dekbedhoezen van de geel/blauwe winkel gebruikt als achterkant. Groetjes Frederika

Elizabeth zei

Je nieuwe quilt is prachtig, Marga! En dat helemaal vanuit je voorraad...
Al die blokjes zitten zò keurig strak aan elkaar; dat lukt mij nu nooit hè...
Slim om de achterkant van een hoes te maken!