woensdag 12 juli 2023

Beetje haken.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar met dat warme weer komt er niet veel uit mijn handen. 

Ik had nog wat ouderwetse knotten ongebleekte katoen in huis ooit meegenomen uit een kringloop. Je weet wel van die knotten die je om de polsen van iemand doet en dan kan een ander er een prachtig bolletje van maken. Ik zie me nog zo staan garen om de pols en een beetje mee bewegen met de draad die door iemand anders opgewonden werd tot een bolletje.

Oke dat is al heel lang geleden "nostalgie".

Maar met die ongebleekte katoen ben ik tijdens onze vakantie  granny's gaan haken.


                          Gewoon een granny die ik leuk vond om te haken.


Inmiddels zitten er zes aan elkaar en ik denk dat het een klein tasje gaat worden voor kleindochter Sophie. Maar het model daar ben ik nog niet helemaal uit?

Haken en tasjes haken is voor mij nog een beetje ontdekken hoe  het allemaal moet wat ik kan en of het mij lukt.

                                                       Groeten

                                                        Marga

7 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, die manier van opwinden ken ik wel. Wij deden zo'n streng ook wel eens om de rugleuning van een stoel. Leuk om van die ouder katoen weer iets te gaan haken en granny squares haken fijn in de zomer.
Leuk om er een tasje van te maken! Ik heb ooit eens een tas gemaakt van granny squares en die heb ik ook nog gevoerd. De werkwijze staat op mijn oude blog, zie https://busybessy.blogspot.com/2011/04/granny-squares-tas-is-klaar.html
Het is een bericht van 16 april 2011 en misschien heb je er iets aan...
Je vierkantjes met de bloem in het midden zijn beeldig voor een meisjestasje!

Floor zei

Jammer dat er met het warme weer weinig uit je handen komt.
Daar heb ik gelukkig geen last van. Wel van het weer, maar het quilten gaat altijd door :-)
Ik weet nog goed dat ik de wol moest "ophouden" voor mijn moeder en dat ze dan zo snel het bolletje maakte dat ik het niet bij kon houden en de hele streng van mijn arm af gleed.
Ach ja....
Leuk die kleine granny's die je hebt gehaakt.
Weet je wat leuk is? Er een mooie sprei van maken.
Tja, dan moeten er nog wel heel veel gemaakt worden, geen idee of je daar zin in hebt.
Misschien van de winter?

Marja Rijnsburger zei

Een heerlijk haakwerkje voor de warme dagen.
Groetjes Marja

Tilly zei

Wat een leuke grannies zijn het Marga, je krijgt vast wel een idee hoe het gaat worden.
Veel plezier met het haakproject, groetjes Tilly

miekequilt zei

Wat een leuke granny’s. Het gaat je vast lukken om er een tasje van te maken. Die hitte is niks hè, ik heb er ook last van. Gewoon maar rustig aan doen. En af en toe een beetje handwerken. Dan kunnen we toch maar blij zijn met zulke fijne hobby’s.

Willy zei

Dat is wel heel mooi. Ik ben met katoen aan het breien, maar misschien haal ik het nog wel weer uit nu ik dit heb gezien.

Dientje zei

Nou pasgeleden gebeurde dat hier nog: het ophouden van een streng wol. 2 samen met mijn man en 2 over de stoelleuning. De Granny’s zijn leuk met dat bloempje in het midden. Zou idd een leuk meisjestasje kunnen worden. Waarom zouden haken en tasjes maken niet lukken. Tuurlijk wel. Groet, Dientje