zondag 23 augustus 2020

Heb je even?

                                         Juni in Drenthe het was genieten.


Van de rust en ruimte.


De sluiswachter in Appelscha


Die mensen laat passeren met een eigen groente tuintje op het achterdek.


De schapen op de heide in Dwingeloo


met hun herderin.


Met huizen in het groen


of onder het groen.


Maar ook een onderkomen in het bos dat onderdak heeft geboden aan verzetsmensen.
Helaas hebben zie niet allemaal de oorlog overleeft.




Midden in het veen verwacht je toch geen waterlies.


De berenklauw zo mooi maar o zo giftig.


Iedere dag kwamen wij langs dit huis met steentjes in de vorm als quilt blokjes boven de voordeur.

Het quilten staat op dit moment op een laag pitje.
Stofjes genoeg maar geen prikkel om er mee aan de slag te gaan.

Ik denk te warm en de handen werken ook niet echt mee.
Lezen heeft daardoor even mijn voorkeur.

Wens jullie een fijne gezonde week.
Groeten
Marga

11 opmerkingen:

miekequilt zei

Mooi daar, Marga. Het is nu helemaal fijn om buiten te zijn, met die wat lagere temperatuur.

Floor zei

Dat was in juni, dus lang voor de hittegolf. Gelukkig maar, het was dan veel te heet geweest, ook voor de schaapjes:-)
Leuk die quiltpatronen boven de deuren, wie weet heb je inspiratie opgedaan.
Nu het weer koeler is krijg je vast weer in in de lapjes.

Anoniem zei

Mooie omgeving en foto’s. Logisch dat je nu geen zin hebt om te quilten, dat komt later wel weer.

Anita zei

Mooie foto's Marga, groetjes uit Spanje!

Tilly zei

Prachtige foto's Marga, en het quilten komt later wel weer.
groetjes

Marjan zei

Net als de anderen heb ik genoten van je prachtige foto's! Leuk zoals je er steeds twee aan elkaar hebt 'gepraat'.
Bij het zien van het mozaiek boven de deur moest ik ook gelijk aan het quilten denken. Jammer dat het even niet wil, maar gelukkig is er nog genoeg anders leuks.😉

In de weer zei

Een mooi en gevarieerd blog heb je !

Elizabeth zei

Drenthe is zo mooi! Het is al weer even geleden dat we er waren, maar nu ik je prachtige foto's zie...

Willy zei

Hej Marga, wat een mooie terugblik op jullie vakantie in Drenthe. Er komen bij mij herinneringen boven van een fietstocht met Mienke en haar man. Prachtige dorpjes, bossen en de schapen hebben we toen gezien. Dat huisje in het groen daar zou ik wel willen wonen. Jammer dat het quilten niet zo wil, maar lezen is ook fijn.

Marja Rijnsburger zei

Mooie foto's van een prachtige omgeving.
Wat is ons land toch mooi.
Ach en daat quilten komt wel weer.
Groetjes Marja

Annemiek zei

Dag Marga, leuk dat je mijn blog bezocht. Dan kan ik die van jou ook lezen. Nederland is ook zo mooi. Fijne zondag.