zondag 4 oktober 2020

Gewoon aan de slag en doen.

      Geen zin dan maar zin maken was altijd een gezegde van mijn Moeder.

Dus aan de slag maar om te vertellen dat wij in September in Zeeland zijn geweest en hebben genoten van de natuur zee strand en fietstochten.

                                      Worden er appels geplukt 


                                               en geproefd.


Liggen er ook veel appels op de grond waar niets mee gedaan wordt zo jammer.


                     En is te zien dat de natuur gewoon z'n gang gaat



           en appels ook wel eens verliefd zijn en elkaar niet los kunnen laten.

             Op een van de fietstochten op Walcheren kwamen wij dit


                                     straatnaam bordje tegen.

Een gewoon boerenweggetje prachtig om te fietsen maar of de naam klopt?

        Aan het einde van zo'n dag is het tijd om de voetjes rust te geven.




En dat doen wij dan ook onder het genot van een drankje want het is uiteindelijk vakantie!

Nou nog even de titel.
Zins mijn constatering van spierreuma ook al is dat al een tijdje geleden is de zin om te handwerken ver te zoeken.
In de vakantie had ik bv. breigaren en naalden mee maar heb ik alleen maar boeken gelezen.

Ik weet nog niet wat ik  verder ga doen maar kan nog wel de quilt laten zien die ik gemaakt heb voor onze oudste kleinzoon.

Ook de afwerking van de quilt heeft daardoor heel lang geduurd.




Het etiket was al lang klaar op de Bee geborduurd en dat laat ik maar zo.




Nu moet de quilt nog naar Belgie en hoop ik dat hij er blij mee is.

Wens jullie allemaal een fijne week.
Zal eens proberen de raad van mijn Moeder op te volgen zin maken en ergens mee aan de slag gaan.
We zullen zien.
Groeten
Marga

  

6 opmerkingen:

anja zei

Zo'n diagnose komt hard binnen (weet ik helaas uit ervaring). En het heeft tijd nodig om je draai erin te vinden. Maar het hoeft niet het einde te zijn van creatief bezig zijn. Ik heb (veel) aanpassingen moeten maken, maar nu is breien (met een rondbreinaald) zelfs therapeutisch, zowel voor geest als lichaam.
Ik wens je veel sterkte bij het accepteren van de diagnose, en het leren omgaan ermee, en hoop dat je snel weer zin hebt in plaats van zin moeten maken (mijn moeder zei altijd het zelfde).

Anoniem zei

Spierreuma is niet zo fijn, sterkte daarmee. Goed naar je lichaam luisteren.
Mooie foto’s. Van valappels kan je heerlijke appelmoes en appeltaarten maken. Wel is het veel werk om de beurse plekke weg te snijden.

Elizabeth zei

Oh, je hebt jezelf echt moeten dwingen tot het maken van dit blogbericht, geloof ik...
Natuurlijk vind ik het heel leuk om een bericht van je te lezen, maar forceer niks hoor. Als je geen puf of zin hebt, dan moet je het gewoon niet doen.
Spierreuma, oh... wat naar.. Zeker voor een handwerkster! Ik snap best dat je dan liever een boek gaat lezen.
Wel fijn dat jullie deze fietstochten kunnen maken! 't Blijft altijd weer mooi om zo je omgeving te bekijken.

Willy zei

Prachtige quilt Marga. Jammer dat het handwerken niet meer zo makkelijk gaat. Hopelijk kun je nog wat kleinere projectjes doen.
Wat hadden jullie ook heerlijk weer in Zeeland. Ik moet meteen weer denken aan ons verblijf van vorig jaar in Zeeland. Wat vliegt de tijd trouwens.Groetjes!

Tilly zei

Wat een mooie quilt is dit Marga,je kleinkind zal er blij mee zijn.
Om te accepteren dat je een ziekte hebt, die chronisch is en zeer doet valt niet mee.
Het is misschien een dooddoener, maar je kan altijd verder ontdekken wat je wel kan, misschien wat meer met de naaimachine werken?Heel veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag.
Groetjes Tilly

miekequilt zei

Wat een prachtige quilt voor je kleinzoon. Leuk om die rode accenten erin te doen. Verder lijkt de vakantie me heerlijk, Zeeland is mooi om te zijn.