zaterdag 2 oktober 2010

Vakantie en mijn Bellefleur.

Terug van weggeweest niet veel gequilt maar wel iets afgemaakt.


Zeeland een mooi stukje Nederland  jammer genoeg was het weer niet zoals wij het altijd gewend waren.
Toch was het een heerlijk verblijf vooral omdat de eerste week deze 2 kleinkinderen uit Belgie op bezoek zijn geweest.
Het is een geregel maar dan kun je ook een hele week genieten.
Zaterdag eerst vanuit het oosten van het land naar Zeeland om alles te installeren en dan Zondagmorgen vroeg opweg richting Mac. Donalds Breda(kom ik normaal nooit)  om de kinderen in ontvangst te nemen.
Op deze manier hoeven de ouders en wij niet zover te rijden.
En dan kan het feest beginnen.
Opa en Maxime in een klein tentje ja je doet wat ook al ben je 65. En Oma met Sophie in de caravan toch wel een beetje lux.

En als Oma het ontbijt klaarmaakt is het toch heerlijk om nog even in het grote bed te duiken en net te doen of je slaapt.

Na het ontbijt heerlijk knutselen aan de koksmutsen want die heb je nodig met het pannekoeken bakken ook altijd een heerlijke bezigheid tijdens het kamperen. En ik kan het etenkoken een keertje overslaan. Ook niet gek.
Onze toekomstige huisvrouw in de dop het lukt haar aardig zo te zien.

Genoten hebben wij ook van het zwembad want als het weer niet zo goed is is dat een uitkomst. De glijbaan kost wel een zwembroek maar dat mag de pret niet drukken.

En pret hebben wij gehad.

Het was een heerlijke week
ik hoop dat als de kinderen   later oud en bijna versleten zijn ze zich deze dingen nog kunnen herinneren.



Bellefleur

Dat is de naam die mijn man heeft gegeven aan de quilt die ik gemaakt heb voor Sophie en die nu af is.

Ik heb 566 hoekjes gesneden en dat zijn 288 blokken geworden toen die aan elkaar genaaid waren wist ik  nog niet hoe de quilt verder zou gaan worden.

Na veel passen meten en nadenken is het dit geworden.
Groot genoeg voor haar eenpersoonsbed.
In een van mijn eerdere blogjes kun je zien hoe wij samen  hebben liggen puzzelen om er dit van te maken.




Dit is het etiket geworden gemaakt in de vakantie.
De quilt is met de machine in elkaar gezet en met de hand doorgequilt.
Hij is dus nu klaar voor export naar Belgie want Sophie wordt in November 7 jaar ik hoop dat ze er blij mee zal zijn.

 Nu kan ik dus beginnen met de Antieke quilt heb er zin aan.
Lekker weer stofjes bij elkaar zoeken het is er echt weer voor dus daar kan het niet aan liggen.
Wens iedereen een fijne zondag toe.
Groeten Marga

7 opmerkingen:

Inge Slaats zei

Hoi Marga,

Zo te zien en te lezen hebben jullie het heerlijk gehad in Zeeland. Lekker genieten zo met de kleinkinderen hè.
Wat is de quilt voor Sophie leuk geworden!! Opa heeft er een mooie naam voor verzonnen, past helemaal bij deze quilt!

Groetjes,
Inge

Johanna Zweden zei

Wat heerlijk zo een paar daagjes er tussen uit, en de kleinkinderen die zo kunnen genieten
Wat is het quiltje enig geworden, ik vind de kleuren schitterend, nu ze zal er zeker heel blij mee zijn, en wat een leuke naam.
Fijne zondag groetjes Joke

Anita A zei

Hoi, wat is je quilt mooi geworden. Je kleindochter is er vast blij mee.

Lida zei

Hallo Marga,
Wat een gezellige week is dat geweest en wat is jouw Bellefleur mooi geworden, dat patroon ligt hier ook nog steeds voor twee derde zit de top al in elkaar, wordt dus hoog tijd om hem af te maken, heb jij nog een potje tijd ergens?? Fijne dag en veel plezier met de AQ! Groetjes
Lida

Chris zei

Dat hadden jullie prima verdeeld: jij in de caravan met je kleindochter en opa met kleinzoon in de tent! Heerlijk dat jullie op deze manier eens lekker lang van de kinderen kunnen genieten.
Je quilt is enig Marga!! Wat zal Sophie er blij mee zijn, dat kan niet anders. Dat wordt een herinnering aan oma voor het leven. Liefs van mij.

Jossie zei

Wat een heerlijke vakantie. De foto's spreken voor zich.
Wat is de quilt voor Sophie mooi geworden. Een echte meisjesquilt.
Jossie

Wilma Kuin zei

Hoi Marga. Hij is prachtig!! Ik ben werkelijk een mens wat het liefst alles met de hand doet. Toch besluit ik vaker om achter mijn machine te kruipen en wat te stikken. Begin er wel steeds meer plezier in te krijgen. Wat zal het kind er blij mee zijn!!