zaterdag 24 februari 2024

Weer borduren.

          Buiten is het koud en nat dus heb ik weer borduurwerk opgezocht.


Hier ben ik vorig jaar voor gevallen een Mystery Sampler van Fox and Rabbit uit het jaar 2020.


Zover was ik vorig jaar zomer toen het gewoon achter de kast belandde.

Werken met een draadje garen daarvoor heb ik de loeplamp nodig en daar ga ik in de zomer niet mee buiten zitten het is echt iets voor de winter en zoals het weer nu is.

Door al het slechte weer ben ik heerlijk opgeschoten en inmiddels de hoek om.

                                 Maar ook stofjes zijn weer opgepakt.

           Hexsjes maken een leuk werkje om te doen als ik Tv zit te kijken.


Hexsjes die klaar zijn prik ik op een bord en met een paar stapels "Quilt Mania" gekregen van een vriendin  heb ik voorbeelden genoeg om er een quilt van te maken.
Borduren en quilten allemaal met voorraad uit mijn kast zodat die wat leger wordt.
 Toch merk ik er weinig van.

Buiten staat de Camelia vol met knoppen.


Van uit mijn keukenraam is het iedere dag genieten van de bloemen die uitkomen.

                                             Fijne week allemaal.

                                                    Groeten

                                                     Marga

7 opmerkingen:

Elizabeth zei

Nee, het is helaas nog geen lente. Maar borduren is een heerlijke bezigheid voor dit jaargetijde. En wat heb je weer een prachtig motief gekozen!

miekequilt zei

Wat een mooi borduurwerk. Fijn dat je er weer verder mee bent gegaan, want het is echt mooi. De hexjes vind ik enig. Een mooie vorm heb je er mee gemaakt.

Dientje zei

Prachtig borduurwerk. Buiten vind ik het ook heerlijk om te borduren, maar als je een loep / lamp nodig hebt is het onhandig. Hoewel. Ik heb een loep gekocht die je op de bril kan zetten. Groet, Dientje

Floor zei

Spannend hoor, wanneer komen de mooie bloemen uit hun knopjes!
Eerst maar eens wat zon op hun bolletjes.
Fijn dat je weer een stuk af hebt van je mooie borduurwerk.
De hexjes worden ook al zo mooi. Daar kan je eindeloos mee doorgaan. lekker bij de tv.

Marjan zei

Zo hebben het slechte weer en de donkere dagen toch nog een voordeel: je bent goed bezig geweest! Wat wordt het een mooi borduurwerk, ik snap dat je voor het patroon gevallen bent.
De hexagons hebben een mooie wand waarop je een goed overzicht kan krijgen (en misschien wat verschillende verdelingen uitproberen).

Willy zei

Het is een prachtig patroon en leuk om mee bezig te zijn. Zo vergeet je even dat koude weer. En bij de tv is het fijn om zulke mooie hexjes te kunnen maken.
Groetjes Willy

Frederika zei

Een erg mooi borduurwerk. Heerlijk om zo'n winterwerkje te hebben. Wat worden hexjes mooi. Er zijn inderdaad vele patronen mee te maken. Groeten Frederika