vrijdag 19 juni 2020

Entrelac

                Afgelopen 10 dagen een heerlijke korte vakantie gehad.
Ons verblijf was op een boerderij camping in de buurtschap Kotten bij Winterswijk. 40 km. verwijderd van ons huis en toch een andere en prachtige omgeving.

                      Iedere dag een fietstocht dan zie je zoveel meer.



Prachtige boerderijen met de bekende ossenbloed rood geschilderde punten.


Maar ook de verschillende kleuren in de natuur vind ik zo mooi.



De wilde orchidee al die kleine kelkjes vormen samen een bloem.


Deze klaproos maakt door zijn kleur dat je er niet zomaar aan voorbij kunt fietsen.


Op de camping hadden wij dit uitzicht het kan slechter he.

Met een breiboek uit de bibliotheek heb ik in alle rust kunnen breien.

Proberen of het Entrelac breien gaat lukken.


De eerste poging werd een broddel lapje waar duidelijk te zien was wat ik fout gedaan had.



En de tweede poging ging HELEMAAL goed.

Dus ik weet nu hoe het werkt misschien toch maar echt iets gaan breien.
Wat weet ik nog niet maar het is wel leuk om te doen.

Wens jullie een fijne week toe en blijf gezond.

Groeten
Marga

9 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Hele mooie omgeving daar he. Wij zouden er nu op vakantie hebben gezeten als de toiletgebouwen eerder open waren gegaan. Nu vakantie volgende jaar juni geplant. Vieren nu vakantie vanuit huis..................liefs.Conny

Willy zei

Dat vinden wij ook een prachtige omgeving. De boerderijen zijn ook zo anders dan hier. Mooi, dat ossenbloedrood geschilderde. Heerlijk om er toch weer voorzichtig op uit te kunnen. Leuk dat je met entrelac breien bezig bent. Ik ben benieuwd wat je gaat maken.
Fijn weekend!

Elizabeth zei

Wat een geweldig uitzicht... dat is heel rustgevend. Landschap zie je veranderen na 20 km, vind ik. En jullie zijn een heleboel moois tegen gekomen op de fietstochtjes, leuk om er zo op uit te trekken.
Entrelac breien is gaaf hè... Ik heb het ook een keer gedaan en toen een heel klein muizenbed dekentje gemaakt.
Groetjes, Elizabeth

Marjan zei

Heerlijk zo'n vakantie dicht bij huis! Ja er valt ook dichtbij een hoop moois te zien.
Wat een heerlijk en gezellig plekje om te handwerken. Knap dat je het entrelac breien in de vingers hebt. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het wordt iedere keer weer breder dan ik wil😉. Voorlopig heb ik het opgegeven, maar wie weet, ooit.....

Marjan zei

Heerlijk zo'n vakantie dicht bij huis! Ja er valt ook dichtbij een hoop moois te zien.
Wat een heerlijk en gezellig plekje om te handwerken. Knap dat je het entrelac breien in de vingers hebt. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het wordt iedere keer weer breder dan ik wil😉. Voorlopig heb ik het opgegeven, maar wie weet, ooit.....

Tilly zei

Wat een prachtige omgeving Marga, kan me voorstellen dat jullie hebben genoten.
Wat ziet het breiwerk er ingewikkeld uit, maar wel mooi.
Groetjes Tilly

Floor zei

Je hebt daar dezelfde orchideeën gezien dan die ik op Texel heb gezien, daar stonden er echt honderden bij elkaar.
Het ziet er spannend uit dat breiwerk, ben benieuwd wat je gaat maken.
Jullie zijn er fijn even uit geweest, lekker genieten ook van het leuke uitzicht.

miekequilt zei

Wat fijn dat jullie, al was het dichtbij huis, zo’n fijne vakantie hadden. Jullie zaten ook echt in een mooie omgeving. Wat knap dat je dat breiwerk bent begonnen, lijkt me heel ingewikkeld.

Chris zei

Wat heerlijk Marga! Dat was echt genieten natuurlijk. Deze week zou het haast te warm zijn om te fietsen.
Wat een grappig breipatroon, lijkt me helemaal niet zo makkelijk.
Liefs van mij.