zondag 24 mei 2020

Hemelvaart.

Afgelopen Donderdag  "Hemelvaart dag"  kwam jongste dochter uit Duivendrecht en konden wij eindelijk de twee kleinsten uit de familie na lange tijd weer zien.

En terwijl die twee heerlijk liggen te spelen met het wel heel oude Playmobile 




oefent hun Papa in het "touwtje springen"  iets wat ik tegenwoordig ook nooit 



meer zie.

Hoe anders was het zo'n 60 jaar geleden met Hemelvaart.


Samen met een vriendin een dag op de fiets.


Broodjes mee en dan vanuit Haaksbergen via Lochem naar Diepenheim want daar kon je de hele dag dansen in het plaatselijke cafe, dat was het uitstapje van het jaar.
Hoe simpel kon het zijn de kleding die wij aanhadden was zelf gemaakt en de trui door mij zelf gebreid.

Daar is in al die jaren nog niets aan veranderd want lapjes en draadjes zijn nog steeds mijn beste maatjes.

Zoals deze quilt


die ik een paar jaar geleden maakte voor kleindochter Sara.


In het midden van ieder blok heb ik harten knoopjes vast gezet.

Het patroon was zo leuk en simpel om te maken dat ik 


de lapjes die nog lagen te wachten om mee aan de slag te gaan heb gewassen.

Ik gebruik hetzelfde patroon om van deze lapjes een quilt voor Lisa te maken.

Heb er zin aan gewoon kleurtjes bij elkaar zoeken tekenen knippen en naaien maar  want op de machine gaat het toch iets simpeler en sneller.

Ben zo blij met mijn hobby juist in deze tijd.

Wens jullie ook een fijne week toe met alles waar je mee bezig bent.

Geniet ervan en blijf gezond.

Groeten
Marga



7 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Heerlijk je kleinkinderen weer zien. Maar wat leuk die oude kiekjes van 60 jaar terug.
Onze hobby is inderdaad heerlijk in deze tijd............liefs.Conny

Floor zei

Ach, altijd zo leuk die oude foto's.
Zat gisteren een oude zelf opgenomen film te kijken, ik was toen 40 jaar.... zucht... zo heerlijk jong en energiek!
Je gaat weer lekker aan de slag om weer zo'n leuke quilt te maken. De lapjes liggen al klaar.
Veel plezier er mee.
Gelukkig vervelen we ons nooit.

miekequilt zei

Wat een mooie quilt voor Sara. Die voor haar zus wordt vast ook prachtig. Heerlijk om juist nu zo’n fijne hobby te hebben hè.

Marjan zei

Wat zullen jullie een heerlijke Hemelvaartsdag hebben gehad! Fijn dat het zulk mooi weer was, zo konden jullie heerlijk in de tuin van elkaars gezelschap genieten. Ja touwtje springen....ook ik zie het nergens meer...
Wat een leuke foto's van vroeger! Snap ik het nu goed dat jullie eerst een eind gingen fietsen en daarna ook nog dansen? Wat een conditie ;o)
Geweldig dat je weer zin hebt in een nieuwe quilt. De kleurige lapjes aan het rek beloven al veel moois!

Willy zei

Wat fijn dat de kinderen en kleinkinderen weer op bezoek waren. Met het mooie weer kan dat ook goed op gepaste afstand. Playmobil heb ik ook nog bewaard, het is altijd weer leuk om met iets anders dan thuis te spelen.
Leuke foto's en herinneringen van vroeger.
Mooie quilt van je kleindochter, leuk dat je 'm nog een keer gaat maken. Veel plezier ermee!
Groetjes,

Elizabeth zei

Zo fijn om de kleintjes weer te zien! Touwtje springen wordt tegenwoordig veel gedaan als 'sport in de achtertuin' en het is zo goed voor je conditie. Maar je ziet het inderdaad weinig meer op straat.
Oh.. wat een prachtige lapjes hangen er aan je wasrekje. Ik snap dat je staat te popelen om daar aan te beginnen. Zulke lieve kleurtjes ook...
Fijn om bezig te zijn aan een nieuwe quilt!

Uplay365 zei

Heerlijk je kleinkinderen weer zien. Maar wat leuk die oude kiekjes van 60 jaar terug.
Onze hobby is inderdaad heerlijk in deze tijd............liefs.Conny
Uplay365
VSCR888