zondag 26 april 2020

Heb je even.

                      Maandag maar eens begonnen met knippen.
            Want het maakt mij niet uit of het nou lapjes tuingroen of



                                                  haren zijn.
Mijn klant 'manlief' was tevreden maar wil het eindresultaat niet laten zien.
                                           En dat snap ik.

Verder was het een week met van alles wat en heb ik mij niet verveeld.



Op de fiets door de natuur altijd genieten, zoals van deze ooievaar  waarop manlief adviseerde om maar snel door te fietsen want je weet maar nooit?



En denk ik aan deze boer met z'n pas geploegde land. Mooi zwart en in strakke lijnen, zou het net zo blij zijn als wij als er een quilt klaar is, denk alleen dat hij niet gaat zitten aaien zoals wij quiltsters dat doen.



En dan verder naar de watermolen 'de Haarmuhle'  op de Nederlandse en Duitse grens.


Met een prachtig oud gebouw


En een bakkershuisje waar zondags in de oven brood  gebakken wordt.


Niet te begrijpen want het is een rustpunt en er is altijd bedrijvigheid.
Nu is het er stil en verlaten nog nooit eerder gezien.

Terug naar huis voor de koffie want dat kan ook nergens anders.


Genieten van de seringenboom in onze tuin.


De narcissen op de buiten tafel.


En deze verwilderde in de tuin.



Zoek ik naar  'hoe en wat'  doe ik met de bloemen om mijn mandjes quilt.



En ben ik maar eerst eens verder gegaan met de rand om mijn borduurwerk.
Het was een heerlijke week ondanks alle beperkingen.

Wens jullie allemaal een fijne week toe en blijf gezond.

Groeten
Marga

7 opmerkingen:

Floor zei

Tja Marga.... nu ga ik toch twijfelen aan je knipkunst hoor.
Als je man die zelfde achterkant niet wil laten zien is het vast niet helemaal gelukt haha!
Wil wel bewijs hoor!
Maar jullie hebben fijn gefietst, en zijn korte haren konden nu niet meer in zijn ogen wapperen.
Jammer dat je alleen thuis maar koffie kan drinken, want onderweg is wel zo gezellig.
Misschien volgende keer een picknickmand mee?

Marjan zei

Wat een lekker vrolijke toon heeft dit blogje. Ik denk dat jullie een heerlijke week achter de rug hebben, fijn!
Wat moedig dat je de haren van je man hebt geknipt, of doe je het misschien wel vaker?
Ja zo'n ooievaar, je weet maar nooit, het zijn tenslotte rare tijden en alles is mogelijk ;o)
Ik las je overpeinzing over de boer die misschien niet aaide zoals jij met quilts doet. Nou, ik woon hier temidden van boeren en ik ken er een paar die heel graag tussen het nieuwe gewas doorlopen en dan af en toe stoppen om te kijken/proeven hoe het gewas ontwikkeld. Ik heb al een paar keer gezien dat ze het ook heerlijk vinden om dan op de terugweg gewoon lekker hun handen door het gewas (meestal graan) te laten glijden! (maar dat zullen ze zelf vast ontkenen ;o)
Wat een heerlijke bloemenpracht thuis, dat is genieten.
Fijn blogje Marga!!

Willy zei

Heerlijk weer was het om te fietsen en in een mooie omgeving. De Haarmühle is een fijne plek om te vertoeven,maar in eigen tuin is het ook fijn om te zijn met een borduurwerkje in de hand en koffie erbij.
En wie gaat jouw haar nu knippen?

Coby Breitner zei

Prachtige foto's en ik ben ook deze merklap aan het afmaken van Simone.

Elizabeth zei

Oh, jij kan ook alles! We willen toch wel een foto van het eindresultaat van je knipkunsten hoor...:)
Fijn dat we nog fietstochtjes mogen maken hè? Jullie omgeving is zò mooi... daar moet ik toch echt eens een keertje vakantie gaan houden.
Wat een schitterend borduurwerk met AL die lettertjes...!

miekequilt zei

Wat heerlijk om zo te fietsen in die prachtige omgeving. Bij de molen waren wij ooit met vrienden. Een hele leuke plek voor koffie met iets lekkers. Hopelijk komt dat binnenkort weer.

Uplay365 zei

Tja Marga.... nu ga ik toch twijfelen aan je knipkunst hoor.
Als je man die zelfde achterkant niet wil laten zien is het vast niet helemaal gelukt haha!
Wil wel bewijs hoor!

Mega888
SaGaming