vrijdag 6 maart 2020

Uitersten

                   Van een winterblogje naar een Lente bericht.
Er zijn heel wat weken voorbij gegaan dat ik niet zoveel zin had om iets te posten en dat heeft een reden.
Als je probeert de medicatie die ik nodig had en heb af te bouwen en dat lukt niet valt het even tegen en gaan de dingen nog niet  zoals ik gewend was te doen.

Toch is er wel iets uit mijn handen gekomen want helemaal niets doen is iets wat niet bij mij hoort daarvoor is de hobby die wij hebben veel te leuk.





   De breirol die Annelein afgelopen winter met ons deelde is bijna af.






De naam ontbreekt nog maar de rol ligt al in het mandje bij mijn verzameling.





En voor deze had ik garen en linnen in huis dus ook daar ben ik mee bezig.




S' avonds met een oog op de T.v en met mijn andere op het borduurwerk schiet het lekker op. Gewoon zitten en kijken vind ik niets en als het spannend wordt leg ik het even naast mij neer.




Deze letters zijn mijn favoriet.




In de tuin begint het al voorjaar te worden.




De pruimenboom staat in volle bloei het lijkt nog niet zo heel lang geleden dat hij met de witte bloesem de Lente aan kondigde maar er is toch echt al een jaar voorbij.




De Camelia verstopt zijn knoppen bang voor de kou?



Maar ze laten wel alvast een kleurtje zien.
Heerlijk voorjaar ik kan niet wachten.

Wel een lang blogje maar dat mag na zoveel weken.

Bedankt voor jullie belangstelling en een heel fijn weekend.

Groeten
Marga

9 opmerkingen:

Floor zei

Gelukkig ben je weer terug in "Blogland" Marga!
Je hebt toch nog lekker kunnen handwerken ondanks de ongemakken die je had en hebt.
Vind ik ook altijd zo fijn: t.v. kijken en onderhand steekjes doen. Zeg maar "praten en breien" haha!
De Camelia zit bij jou nog in de knop. Best laat, want het is een winterbloeier.
Bij één van de buren is hij al bijna uitgebloeid en heeft helemaal vol bloemen gestaan deze winter.
Hoop dat je snel weer helemaal in orde bent.
Lieve groetjes,
Floor

Guusje, zei

Wat is je breirol mooi net als het borduurwerk. Ik hoop dat het allemaal weer wat beter gaat. Heerlijk dat de lente er weer aankomt. Mooie fotos heb je gemaakt.

Marjan zei

Fijn om weer even wat van je te mogen 'horen'.
Reuze vervelend dat de gezondheid niet wil zijn zoals je graag zou zien, maar ik hoop dat het toch steeds wat vooruit wil gaan.
Gelukkig hebben je handen niet stil gelegen, fijn dat je daar ontspanning in kunt vinden. De breirol ligt al weer in het mandje te pronken en je borduurwerk vordert gestaag; het wordt prachtig!
Lieve Marga , zachtjes aan en geniet van de mooie momenten!

Anita zei

Leuk om weer een blogje van je te lezen!!

Hennie zei

Je breirol is erg mooi geworden en je hebt al een mooi begin met je letterlap.
Ja het voorjaar is begonnen gezellig al die uitlopende struiken en bloemen.
Geniet van je weekend Hennie.

miekequilt zei

Wat ben je met veel verschillende dingen bezig. Heerlijk, zo kun je steeds iets pakken waar je zin in hebt.

Willy zei

Fijn dat je weer een blogje geplaatst hebt. Jammer dat het nog niet zo wil met je gezondheid. Gelukkig handwerk je wel weer. Mooi is je breirol geworden. Ik heb er net één uitgehaald om pannenlappen van te haken. Prachtig borduurwerk. Ik heb ook wel zin om weer te borduren. Mooi dat er weer iets bloeit in de tuin, nu nog wat mooier weer erbij. Gisteren leek het er al wel een beetje op. Fijne zzondag!

Elizabeth zei

Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel zin had om te bloggen.., en dat geeft ook niks. Maar wel fijn om nu weer iets van je te lezen! Je hebt er ook weer een breirolletje bij! Ja, ik heb hem ook gemaakt. Letters borduren is erg leuk om te doen, knap dat je dat kunt bij tv kijken; ik moet altijd aan de grote tafel zitten met een daglichtlamp erop.
Hopelijk wordt het snel echt lente, we zijn er allemaal aan toe!

Chris zei

Dag lieve Marga. Fijn dat er toch altijd iets is waarde op een leuke manier mee bezig kan zijn. Mooie dingen hoor. Jij bezig met de breiwol, ik met een haakrol. Hoop dat het nu beter met je gaat.
Ook voorzichtig zijn nu, met contacten met anderen. Goed weekend en liefs van mij.