zondag 7 januari 2018

Dat is.

Het eerste blogje van 2018.
Een nieuw jaar waarvan ik nog niet weet wat het brengen zal maar een jaar waarin ik maar eens wens heb en dat is gezondheid.
Het zal in deze week al heel vaak gezegd zijn dus laat ik het maar bij deze ene herhaling.

          Tante post stopte deze week al een leuke kaart in de bus. 
                                              


                                                van haar
300 blogjes waren de reden dat zij deze kaarten maakte waarvan ik er een kreeg en met de eigengemaakte envelop is het toch wel bijzonder.
                 Leuk om te zien wat je allemaal met stofjes kunt doen.



Mijn derde breirol is inmiddels af.
25 verschillende patroontjes.
Nog even de draadjes weg werken door een sopje halen, de naam en datum voor het nageslacht er op borduren en dan kan hij in het mandje.

Ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt toch vraag ik mij soms wel af wat zal er allemaal gebeuren met mijn handwerk als ik er ooit niet meer zal zijn?
Misschien is de kringloop er wel blij mee?


Buiten is het op dit moment winderig zonnig en koud dus uitstekend weer om 


te beginnen met het doorpitten van deze quilt. 
Hij hangt al een maand te wachten om opgepakt te worden want in december zijn er belangrijker dingen te doen.
Een goed begin van het nieuwe jaar dacht ik zo.

Ga dus snel aan de slag en houd jullie op de hoogte van het pit proces.

Fijne week.
Groeten
Marga

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een prachtige quilt komt er aan. Heerlijk om door te gaan quilten.
Leuk dat je mijn kaart laat zien. Ik maakte hem met veel plezier.
En wat er met je handwerken gaat gebeuren? Dat vraag ik me ook wel eens af. Hopelijk gaan mijn quilts op bedden van (klein)kinderen, en verder???

tiny zei

Wat een leuke gezellige kaart heb je gekregen , da zijn van die zonnetjes die tante post je dan zo maar bezorgd. Wat een mooie quilt wordt dat, succes met het pitten, doe je het met de hand? Ik denk dat iedere handwerkster dat denkt, je moet maar denken ik heb het met plezier gemaakt. Nog fijne zondag Tiny

Chris zei

Ha Marga! Hier ben ik even. Wat is die top toch mooi! De moeite waard om te gaan doorpitten. En al 3 van die rollen, dat vind ik altijd zo knap. Liefs.

Elizabeth zei

En je breirol is al weer af! Leuk om je naam en jaartal erop te zetten, dat geeft het iets persoonlijks...
Ook ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren met al m'n spulletjes als ik er niet meer ben. Ik hoop dat er dan iemand anders blij mee gemaakt kan worden!
Wat een prachtige quilt heb je daar hangen! Dat doorpitten is wel een werk... zelf houd ik er niet zo van... Succes en laat je het ons zien?
Groetjes, Elizabeth

Marjan zei

Wat een lieve verrassing van Mieke!
De plaid die je nu gaat doorpitten vind ik zó mooi! Dat rode accent er in geeft de plaid iets geweldigs extra's. Veel plezier met het doorpitten.
Ik snap je gezondheidswens voor 2018, daarom wens ik je dat ook toe *Ü*.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een verrassing, zo'n kaart! Drie breirollen af, mooi!
En je Winding Ways, wat is-ie mooi, quilt ze!
Groetjes, Cisca

Will en Bob zei

Wat een prachtige quilt en dan je derde breirol klaar. Van de week kwam ik mijn tweede breirol tegen. Die moet ook nodig afgemaakt worden. Er liggen niet veel dingen die ik moet afmaken. Wel veel plannen...
Groetjes Will