zondag 20 augustus 2017

.Heb je.

Even tijd?

Want het is al even geleden zins ik iets van mij heb laten horen.

Het is de tijd he en de zin om iets te plaatsen de tuin en wat er zoal nog meer te doen is.
Allereerst heb ik mijn foto aangepast dat werd tijd want die was al knap oud, ik zelf trouwens ook. Jammer maar dat gaat vanzelf en houd je niet tegen.

Toch heb ik geen reden tot klagen want manlief en ik kunnen nog genieten van heel veel dingen  dat besef ik maar al te goed.



Wij gaan dan ook nog vaak in de avond schemering  even op de fiets om te kijken naar de reeën de dan uit hun schuilplaatsen tevoorschijn komen.


Langs Twentse boerderijen met een planten weelde voor de Niendeur.


Of een dagje fietsen door het Buurser en Haaksberger veen  waar


mensen uit het dorp een bank plaatsen als herinnering en waar je als fietser even heerlijk kunt zitten om te mijmeren over hoe het vroeger was.


De bramen rijp worden in de zon.


Wij langs vennetjes fietsendie ontstaan zijn omdat daar vroeger turf gestoken werd.
Mijn Vader was een van hen die turf staken en zorgde dat op een voordelige manier thuis de kachel kon branden.


Aan het einde van een heerlijke fietsdag komen wij langs "de Bommelas" een  Loshoes midden in het Buurserveen.


Een duidelijke uitleg over de mensen die er woonden.


En hoe de naam  "De Bommelas" is ontstaan.

Mijn moeder heeft samen met mijn jongere broer en zusjes zo'n 57 geleden nog een week als vakantie doorgebracht in dat huis zonder water en stroom.
Ja zo ging dat,  als je contact had met de boswachter kon er heel veel.


Tussen alle zomerse werkzaamheden door is er nog gewerkt aan de Winding Ways.
Nog nieuwe lapjes geknipt.



En kwam ik erachter dat ik dit blok toch beter anders en gemakkelijker had kunnen maken.


Zo zie je maar weer dat spreekwoorden zoals deze 

"Een mens is nooit te oud om te leren"

ook op mij van toepassing is.

Wens jullie een hele fijne week.
Groeten
Marga

9 opmerkingen:

Frederika zei

Wat een leuke nieuwe foto.
De andere foto's laten ook al zoveel moois zien. Prachtig wat is daar veel om van te genieten.
Je quiltwerk ziet er mooi uit. Leuke kleuren bij elkaar.
Een fijne dag toegewenst
Frederika

Conny's-blog zei

Je hebt weer een mooie nieuwe foto hoor.
Dat kleine huisje wat een mooie foto is dat, met verhaal erbij.............liefs.conny

Floor zei

Kan me nu niet meer helemaal jouw vorige foto voor de geest halen Marga, maar dit is echt een hele leuke, en je ziet er verrassend jonger uit dan op die andere volgens mij.
Ach, een mens is zo oud als ze zich voelt toch?
Jullie gaan nog lekker op de fiets genieten van de natuur en de zon.
Bij ons geen braam meer te vinden, alles is op, ze waren zo vroeg dit jaar.
Gelukkig heb je nog tijd gevonden om af en toe wat steekjes te doen.
Groetjes,
Floor

Marjan zei

Hai Marga. Gezellig weer! Je nieuwe foto mag er zijn hoor, je staat er mooi op!
De andere foto's zijn ook mooi, jullie hebben weer mooie plekjes bezocht.
Wat had je nu toch anders kunnen doen aan je blok? Voor mij als leek ziet het er in ieder geval heel mooi uit!
Groetjes weer

Tilly zei

Mooie foto Marga, je ziet er jong uit. Wat een mooie foto's van de omgeving, leuk om te zien. Succes met je blok.
groetjes Tilly

Elizabeth zei

Je bent zo oud als je je voelt hè... En ik vind dat je er nog jong uitziet hoor!
Heerlijk zoals jullie nog actief kunnen zijn; dat houd je ook weer jong. Ik hoop maar dat dit ook voor ons is weggelegd.
Iedere keer als ik de mooie foto's zie van de omgeving waar je woont, denk ik 'daar moeten we echt eens naar toe!'

Groetjes, Elizabeth

miekequilt zei

Je hebt een leuke foto gebruikt. Ik denk zo maar, dat je jonger geworden bent. Haha.
Heb je nou echt een gat in dat blok geknipt? Stoer hoor. Het resultaat is goed geworden.

Willy zei

Leuk dat je hier nu wat informatie geeft over de Bommelas. Ik was er al nieuwsgierig naar.
Mooie nieuwe foto, je staat er stralend op.
De Winding Ways wordt trouwens prachtig.

quiltsathome zei

Naast de Guute-quilt heb ik ook al een Winding Ways-quilt gemaakt. kijk maar of je hem ziet op mijn blog. ik heb alleen iets anders gewerkt: ik naaide alleen maar vierkante blokken met steeds een 'vlinder'er in en om en om met lichte en donkere lapjes spelend.