vrijdag 14 april 2017

Opluchting.

 Het was voor mij vanmiddag een ware opluchting toen de telefoon ging en een vriendin belde om te vertellen dat het goed is gegaan.

Als je iets in je lichaam voelt wat er niet hoort te zitten en je binnen 14 dagen wordt geopereerd maakt het je wel aan het schrikken en bang.

Er volgen nog wel bestralingen maar volgens de arts hoeft zij zich geen zorgen te maken.
Onze vriendschap van 54 jaar is nu nog kostbaarder geworden.

Want al waren manlief en ik druk met onze zandbak het spookte toch steeds weer door mijn hoofd.

                                        Van onze zandbak is niet veel meer te zien.


Het was een hele klus


niet voor herhaling vatbaar maar toch gelukt.

                           

  Nu alles weer een plekje heeft gekregen en de regen de laatste restjes zand heeft weggespoeld is al     het werk en de spierpijn snel vergeten.


                 De zonneschijn van de volgende dag geeft alles nog een gouden randje en beloon ik                                                                                  mijzelf met een



                                                                    Blauwe regen.

Ben al jaren weg van die plant en deze keer kon ik de verleiding niet weerstaan  en ging hij mee naar huis.          Ach het is net als bij de stofjes uiteindelijk val je  ervoor.

Net als het patroon van de Winding Ways heel lang gingen mijn gedachten tussen "zal ik wel zal ik niet" maar  tegenhouden heeft geen zin en onder tussen is er al heel wat teken en knipwerk gedaan.


                                                   Twee blokjes zijn er nu klaar.


En een heel theeblad vol ligt te wachten op mooi weer want het is heerlijk knutselwerk voor buiten.


En voor binnen heb ik dit onder handbereik liggen.

Het einde is in zicht links moeten er nog wat randen komen en dan als het klaar is zal het wennen zijn want de winteravonden waren gevuld met kruisjes maken en kruisjes tellen.

Het worden jammer genoeg koude Paasdagen maar geniet ervan want door alle drukte en beslommeringen vergeten wij vaak dat gezondheid toch het aller belangrijkste is.

Fijne Paasdagen 
en een hele fijne week.

Groeten
Marga


14 opmerkingen:

Quiltpassion.blogspot.com zei

Fijn dat het je vriendin goede berichten heeft gekregen, hè. Wat is het toch een snert ziekte, en het lijkt wel of steeds meer mensen om je heen het krijgen, vreselijk!
Wat een prachtige tuin, die gouden regen had je wel verdiend, hoor.
En mooi, je Winding Ways blokjes, mooi helemaal in blauw/wit. Bij mij ligt er nog een half afgemaakte, in Japanse stoffen, die waren toen net nieuw, met veel grijs, dat was toen helemaal nieuw. Maar het komt me nu heel somber voor, jammer!
Voor jou ook heel fijne dagen,
Groetjes, Cisca

Monica zei

Fijn een goed bericht, en wat is je tuin mooi geworden. succes met je Winding Ways

Frederika zei

Oh wat heb je de tuin mooi gekregen. De blokjes zieniet er mooi uit in het blauw.

Tilly zei

Fijn dat je vriendin zulk goed nieuws heeft gekregen, gezondheid is inderdaad het allerbelangrijkste. Wat is jullie tuin prachtig geworden
je hebt eer van je werk. Fijne paasdagen. Tilly

Floor zei

Je borduurwerk is echt schitterend! Kan me voorstellen dat je dat straks gaat missen.
Gelukkig heb je nieuwe blokjes geknipt, daar heb je je handen vol aan de komende tijd. Ronde vormen..... niet mijn ding, maar wel prachtig die blokken.
Net als je tuin. Wat ziet die er prachtig uit en al zo vol gegroeid.
Het terras, daar kunnen jullie heerlijk zitten als het zonnetje weer gaat schijnen.
Fijn dat het goed gaat met je vriendin. Langdurige vriendschappen zijn zoveel waard.
Fijne Paasdagen gewenst!
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Wat hebben jullie hard gewerkt en wat is het mooi geworden. Ik denk dat je de blauwe regen bedoelt in plaats van de gouden regen. Ik ben ook dol op beiden hoor.
Wat een geluk dat je goede vriendin zo goed geholpen is. Ja, dan merk je wat belangrijk is in het leven.
Nog een fijn Paasweekend en groetjes van Wilma

tiny zei

Fijn dat er een goed bericht op de ziekenhuis opname kwam, gezondheid is het belangrijkste als het erop aan komt. Geweldig wat is je tuin mooi geworden, nu hopen op een mooie zomer. Hele fijne Paasdagen ook al wordt het koud. Groeten Tiny

Conny's-blog zei

Fijn voor je vriendin en ook voor jou dat het allemaal goed komt met je vriendin.
Je hebt mooie werk stukken onder handen, je borduurwerk Is schitterend zeg..........liefs.conny

Marja Rijnsburger zei

Inderdaad gezondheid is zo belangrijk maar niet vanzelfsprekend.
Wat is jullie tuin een plaatje geworden, ik hoop dat je er deze zomer veel van kan genieten.
Wat wordt je borduurwerk prachtig.
Fijne paasdagen.
Groetjes Marja
🐣🐣🐣

Marjan zei

Wat een prachtige tuin! Mooie blauwe blokjes in een leuk patroon. Je borduurwerk vind ik fantastisch!

Will en Bob zei

Fijn dat je vriendin zo'n goed bericht heeft gehad. Mijn vriendin is ook vorige week onverwachts geopereerd, maar krijgt volgende week de uitslag. Hopelijk is er ook voor haar een goede uitslag, dus nog even een spannende week. Ja, zulke lange vriendschappen moeten we koesteren.
Jullie tuin is prachtig! Het terras is ook erg mooi. En dan zo'n mooie blauwe regen.
Groetjes Will

Willy zei

Die opluchting kan ik mij voorstellen. Spannende weken waren dat dus. Ook nog de tuin op de kop, gelukkig dat de stoep er mooi in ligt. Een goudenregen is prachtig, groot gelijk dat je er voor gevallen bent. Hopelijk wordt het snel mooi weer zodat je op het terras kunt zitten met een handwerkje. Groetjes,

Elizabeth zei

Wat kan de wereld snel op z'n kop staan als je zo'n naar iets onder de leden hebt..
Een hele opluchting als blijkt dat het aangepakt kan worden. Wat zijn jullie al lang vriendinnen, dat lijkt me zo mooi!
Jullie hebben een heerlijke ruime tuin en wat ziet het er allemaal weer keurig uit. Ons allereerste huis had rondom het afdak bij de achterdeur ook een blauwe regen. Helaas heeft hij nooit gebloeid, maar het blad is ook mooi. En hij groeit als een tierelier!
Ik snap dat je het prachtige borduren van de randen straks gaat missen. Maar er komt vast wel weer iets anders voor in de plaats.
Je hebt echt een neus voor mooie dingen hoor, want je nieuwe blokjes zijn ook al zo prachtig ... winding wings... nooit van gehoord, maar ik ben meteen verliefd! Wordt het een grote quilt?

Groetjes, Elizabeth

Elizabeth zei

Ik bedoel natuurlijk winding ways, mmm... zit nog te slapen...