zondag 4 december 2016

Snertweer.

Snertweer dat vond ik het aan het begin van de week.
Niet dat het weer snert was want het was maar al te mooi om buiten te zijn.



De stilte buiten als je s'morgens opstaat en uit een raam de tuin in kijkt.
Alles wit met de eerste zonnestralen dat heeft toch wel iets wonderlijks.



Ook al is de lampenpoetser dor en droog ze straalt met haar witte pluimen in de morgen zon.


De Skimmia  


 Buxus



en de Leucothoe
ze zijn zo mooi met een laagje rijp op het blad.

Dus echt snertweer was en is het niet maar wel een temperatuur om 


erwtensoep te koken alles was in huis dus dat is goed gekomen.

Op de dag dat  de soep gekookt wordt is het erwtensoep laat je het staan voor de volgende dag  dan krijgt het de naam snert.

Dat was wat een kok vertelde.

Het  verschil wist ik ook niet wel dat de soep smaakte en dat is toch wel het belangrijkste.

Naast soep koken is er ook nog wel iets anders gedaan.


Het doorstikken van de quilt voor Sara een lekker warm klusje.


En natuurlijk gewerkt aan mijn Sampler.
Weer een klein stukje verder.

De komende week dus voldoende  om weer mee verder te gaan.

Vervelen nou dat lukt mij gewoon niet.

Fijne week allemaal.
Groeten
Marga


11 opmerkingen:

Saskia Smit zei

We hebben gewoon teveel leuke hobbies!

Monica zei

Wat dat betreft ben ik ook dol op snertweer hoor :o)
En als het echt slecht weer is, dan is het binnen juist gezellig om te quilten. Mooi wordt jouw sampler.
!

Tilly zei

Je schiet al aardig op met ht quilten, mooi.
En het is inderdaad snertweer,en gezellig quilten, voor ons kan de dag niet mer stuk.
groetjes Tilly

Marjan zei

Wat een prachtige foto's Marga! Ja het is weer tijd voor snert, in het buitenland vinden ze dat niet lekker, maar de Hollanders weten er wel weg mee :-)
Wat zal het doorstukken van je quilt lekker warm zijn op schoot. Het lijkt me een dcht winterklusje.
En wat wordt je sampler mooi!!
Groetjes weer

Will en Bob zei

Weer voor snert, dat was het. Ook mijn snert is klaar. A.s. Zaterdag komen onze kinderen snert eten.
Maar wat wordt je borduurwerk prachtig, inderdaad het lijkt kant. En dan ook nog je quilt.
Lieve groet Will

Floor zei

Dan ben je rijk Marga, als vervelen je niet lukt. Ik weet niet eens wat dat woord betekent :-)
Gelukkig hebben we altijd wat te doen zoals jij nu, lekker bezig met het doorquilten van je mooie quilt.
Heerlijk erwtensoep! Daar is het echt weer voor.
Wij maken het zonder vlees, en zelfs dan is het heerlijk.
Jouw soepje zal inmiddels wel op zijn, dus maar verder met de steekjes.
GRoetjes,
Floor

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een prachtige foto's heb je van je tuin gemaakt, Marga.
Wat leuk, ik wist ook het verschil niet tussen erwtensoep en snert, weer wat geleerd.
Wat een prachtige Sampler gaat dat worden, die 'kant' randjes vind ik zo mooi,
En quilten met dit weer is vast niet heel erg, doe je best!
Groetjes, Cisca

10ekequilt zei

Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt van je tuin!
Heerlijk om zo even mee te genieten.
En "snert" weer daar hou ik ook zo van en dan na een lekkere wandeling thuis komen en genieten van een kop snert!
En daarna........ lapjes tijd....
Alleen al bij de gedachte voel ik mij gelukkig.
Groetjes 10eke

Conny's-blog zei

Heerlijk erwtensoep weer toch en mooie plaatjes nu in de natuur hé...........liefs.conny

Elizabeth zei

Het is zo jammer dat de kou weer voorbij is! Ik vond het schitterend buiten en ik kan zo genieten van de frisse lucht...
Leuk om te weten dat verschil tussen erwtensoep en snert; wist ik niet!
Ik ben een beetje verliefd op je mooie borduurwerk. Eens ga ik ook nog eens zoiets maken, 't is net kant ... Prachtig!

Chris zei

Ik ben een beetje laat met reageren (griepje gepasseerd), maar wat een mooie foto's van je tuin. Vooral die lampenpoetser, leuke naam is dat.
Van die snert, dat wist ik ook niet. Ik vind het wel leuk gevonden! Dat was dus dubbel snertweer.
Dagdag, liefs van mij,
Chris