zaterdag 24 januari 2015

Wit wit en wit.

Even geen quilt plaatjes of verhaaltjes want het was een beetje een rare week waarin ik wel iets maar niet veel heb gedaan. Maar wel een paar mooie witte plaatjes van een heel andere orde.

Het was belooft door onze weermannen maar dat het vanmorgen buiten zo 



wit zou zijn had ik niet kunnen dromen.


Soms denk onze ik de tuin moet anders maar als ik deze plaatjes zie vraag ik mij af waarom?
Ja zo gaat dat ook vaak met tuinplaatjes uit een boek.
Op papier komt het er altijd ietsepietsie mooier uit te zien. 


En kijk de Helleborus laat zijn kop niet hangen ondanks de laag sneeuw is het gele hart nog duidelijk te zien.

Maar binnen in huis sta ik vaak met veel bewondering naar


haar te kijken.
Ieder jaar weer is het een verrassing en ieder jaar weer komen er meer takken met bloemen aan.
Ik kreeg haar 4 jaar geleden en met af en toe een beetje voeding en 1 keer in de week een dompelbad is ze tevreden. 
Ik was geen orchideeën mens maar nu ben ik om en geniet van haar.


Fijne week
Marga


10 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh..., prachtig ..., wat een lekker pak sneeuw daar bij jullie!
Wij hadden maar een dun laagje in het westen, evenwel ook leuk hoor.
De wereld wordt er even zo mooi door, al het gewone lijkt opeens bijzonder met zo'n witte deken!
Je orchidee staat er prachtig bij, ik kan ze nooit houden, 't gaat altijd mis.
Fijne zondag en groetjes v. Elizabeth

Johanna Zweden zei

O onze winter is bij jullie aangekomen, ziet er nu net zo uit als hier!

Fijne zondag groetjes uit Zweden

Marjan zei

Wat zag het er mooi uit bij jullie! Bij ons in de noordkop was het alleen maar glad en nat...heel verraderlijk dus en niets moois om naar te kijken zoals bij jullie.... maar gelukkig is het weer voorbij en kan ik weer normaal over de stoep lopen.
Ik ben ook geen orchideeënmens maar ik vind die van jou er wel mooi uitbundig bij staan, hij/zij heeft het duidelijk naar de zin bij jou!
Groetjes weer

Guusje, zei

Wat een mooie foto's van de sneeuw en de helkeborus die heb ik ook nog in mijn tuin staan ooit gekregen van mijn moeder. Je orchidee is prachtig wat een mooie bloemen heeft hij.

tiny zei

Prachtige foto van je tuin in de sneeuw. Je orchidee is ook prachtig ik kan er niets mee. Groeten Tiny

Floor zei

Je tuin ziet er prachtig uit zo met die sneeuw. Bij jullie is er meer gevallen dan bij ons, maar alles is weer weg. Wel zo fijn als je op de fiets boodschappen moet doen.
Wat leuk dat je Orchidee elk jaar weer bloemen maakt. Bij mij wordt het elk jaar minder en bloeien ze ook korter, maar deze ziet er weer schitterend uit.

Chris zei

Prachtig, die witte wereld! Dat is echt even genieten. Net als van je orchidee. Wat een wonder hè, altijd maar weer nieuwe takken met bloemen, terwijl het op zich helemaal niet zo'n mooie plant is.

Marga (MarPie) zei

Van zulke mooie plaatjes kan je kaarten laten maken.
Geniet lekker van alles binnen en buiten.

Groetjes,
Marga♥

10ekequilt zei

Wat een mooie foto's van jullie tuin. Misschien ziet het er morgenweer zo uit. ;-)
Heb zelf net een uitgebloeide orchidee in de kelder gezet en wil deze in april weer in mnwoonkamer zetten, maar weet niet of dit just is. Wat is je gouden tip Marga?
Groetjes 10eke

marga zei

Hallo Tineke
Een gouden tip heb ik niet maar ik knip de uitgebloeide bloemen stelen altijd af boven twee ogen.
Dan gaat de plant naar een kamertje waar ik hem niet vergeet een beetje water te geven en als ik dan merk dat er weer nieuwe scheuten komen krijgt hij iedere week een dompelbad van ca. 5 min. en wat planten voeding en mag hij weer voor het raam staan. Dit jaar heeft de plant wel heel veel bloemen en geniet ik ervan.
Ik denk dat dat als dank is voor de sobere verzorging.
Veel succes. Ik hoop dat het lukt.
Groeten
Marga