zondag 18 januari 2015

Het schiet op.

Afgelopen week waren alle ingrediënten "storm wind regen en hagel"aanwezig om er een mooi quiltweekje van te bakken.
En dat is goed gelukt.



De vaas met bloemen voor mijn "Tante Sara"quilt wordt steeds voller.


En om plezier aan dit werkje "want appliceren is niet mijn eerste keus" te houden heb ik de bruine rand er maar even omheen gespeld om te zien hoe het geheel gaat worden.

Langzaam maar zeker komt het eind in zicht.

Niet alleen van Tante Sara maar ook
                                         van deze quilt.




5 jaar geleden begon ik met het maken van de blokken.

Steeds weer heb ik een poging ondernomen om hem af te maken en steeds weer was er wel een excuus om er niet mee verder te gaan.

En nu gaat het toch eindelijk gebeuren.



Tijd om door te pitten.
De stiklijnen zijn afgetekend en mijn machientje maakt overuren.
Als alles lukt en het quiltbakweer blijft hoop ik dat hij snel af komt.

Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar ik merk dat als iets heel lang op een stapel ligt om af gemaakt te worden het plezier steeds minder wordt om een quilt af te maken.

En dat wil ik nu proberen te voorkomen.

Fijne week.
Marga





7 opmerkingen:

Chris zei

Ja, ik herken de blokkenquilt!! Hij wordt leuk Marga. Hoe verder je komt hoe sneller je hem wilt afmaken, zo gaat dat meestal. En je vaas met bloemen vind ik ook erg leuk. Best intensief werk hè, dat appliceren, maar als verandering toch erg leuk om te doen. Dagdag, liefs van mij.

Elizabeth zei

Mooi applicatiewerk, Marga... En ook al houd je er niet zo van, het staat wel prachtig in het midden van de quilt!
Soms liggen dingen een hele tijd. Ik maak me er nooit zo druk om, er komt altijd wel weer een tijd dat je het oppakt. Dat gebeurt nu hier bij jou ook. Maar met internet zien we zoveel moois voorbij komen..., we zien constant iets nieuws dat ook weer trekt. Ik trek voor mezelf wel een grens.
Succes met deze quilt, ik denk dat je er vaart achter gaat zetten!

Groetjes, Elizabeth

Floor zei

Gelukkig ga je deze quilt nu afmaken, ik vind het en pracht quilt! Mooie stoffen en dan dat hele kleine smalle randje in de rand, echt een plaatje.
Ga je in de grote bloemen van je bloemenvaas nog kleine hartjes maken?

tiny zei

Vind je blokkenquilt wel heel mooi!!!!Ook je applicatie quilt wordt heel mooi, Succes!!! Groeten Tiny

Saskia Smit zei

Dat doe je nog best wel snel!

10ekequilt zei

Maar als hij dan af is......... Dan wordt je van zo'n mooie quilt ontzettend blij! Nog even volhouden ;-).
Groetjes 10eke

Johanna Zweden zei

O wat heb je dat mooi gedaan wat zal dat een schitterend quilt worden
En wat een leuk blokken quilt,
Groetjes uit Zweden en een fijne dag