zondag 4 december 2011

Stofjes andere kleuren en droomdekentje

Woensdag middag op pad geweest met Corrie die mij de eerste beginselen van het quilten heeft bijgebracht.
hier geeft zij ook les "wel even op bijzonderheden klikken" en dan is het wel gezellig om samen de 35 km. te rijden tussen ons huis en Winterswijk.
Het is een heerlijke gezellige quiltwinkel waar de koffietafel centraal staat je de vrijheid hebt om heerlijk tussen alle stofjes te snuffelen.


Deze stofjes gingen met mij naar huis.
Ik vind de quilt van Tante Sara uit een quiltmania van vorig jaar zo mooi dat ik nog steeds van plan ben die te gaan maken maar wanneer???? 
Denk dat ik daarvoor deze lapjes ga gebruiken.
Kan het blad met het voorbeeld niet laten zien want die ligt ergens in een doos verstopt.

En dat heeft een reden  wij zijn nl.  weer aan het schilderen geslagen
Het huis was en is naar onze zin en met de kleuren op de bovenste slaapkamers konden wij ook wel leven maar ja een mens kan van gedachten veranderen.
En dat is hier dus gebeurd.

Blauw en geel waren de lievelings kleuren van de vorige bewoners niks mis mee natuurlijk maar toch?????



Wij willen hier graag samen oud worden dus wil je ook wel graag je eigen kleurtje hebben daarom hebben wij besloten om het ook maar direkt aan te pakken.


Wel een hele klus maar het is ook wel gezellig om het samen te doen.


De blauwe kamer gele overloop en trap zijn bijna klaar en voorzien van een ander kleurtje nu de andere gele kamer nog en dan is die klus ook geklaard en kan de trap bekleed worden.
Of dat voor de kerst nog lukt weet ik niet want het is niet iedere dag klussen hoor af en toe gaan wij er ook wel eens een dagje van tussen en laten wij de boel de boel.

Woensdagmorgen weer gezellig naar de Bee en kan ik als ik zin heb ook nog werken aan dit


Droomdekentje.

Dus kan ik komende week op allerlij  manieren mijn handjes laten wapperen.

Jammer genoeg heb ik Sinterklaas vergeten een adres wijziging te sturen dus dit jaar kan hij ons niet vinden.
Wie weet lukt het hem volgend jaar wel.

Fijne week
groeten
Marga







9 opmerkingen:

Lida zei

Wat zijn jullie lekker bezig, hier moet ook behang worden gestript binnenkort en het houtwerk geverfd en dan komt de stukadoor spachtelputzen en ook bij ons nieuwe bekleding op de trap, waren we maar alvast zover als jullie! Sterkte met de klusjes! En toch ook heel veel steekjes!
Lida

sylvia zei

Ik vind dat blauw ook een stuk mooier dan het geel, hoor!!
Knap van je, dat je ondanks al dat klussen, ook nog tijd maakt voor een droomdekentje!!! Lief!
groetjes, Sylvia

Anoniem zei

En nog schilderwerk ook! Knap hoor!
En dan nog tijd maken voor een droomdekentje ...

Johanna Zweden zei

Mooi dat blauw Marga, en ik hoop voor jullie dat jullie gauw aan kant zijn, en je leventje weer kan oppakken met veel quilten
Wat een schattig quiltje,voor Jopie
Mijn blokken liggen alweer klaar, maar nog even geen puf, maar dat komt wel weer
Fijne dag groetjes Joke

AnitaS zei

Nu even rommel, maar tsraks een fris en opgeruimd huis helemal nar jullie zin. Mooie lapjes heb je gekocht.

Hennie zei

Mooie stofjes heb je gekocht ! ! !
Succes met klussen.

Groetjes Hennie.

Chris zei

Mooie warme lappies Marga. Leuk dat jullie zo gezellig samen kunnen werken. Het schiet nu toch al aardig op hè?! Voor de kerst is dit schilderwerk allemaal wel klaar denk ik. Heerlijk. Succes verder en groetjes vanaf hier.

petronella zei

Lekker druk dus! Ik vind je stofjes helemaal mooi! En ze passen zo mooi bij elkaar!

Marga (MarPie) zei

Blauw is dan mijn lievelingskleur maar ook ik hebt het liever niet op de muren.
Wat een leuk droomdekentje is het toch weer.
Groetjes,
Marga♥