maandag 22 november 2010

Zonnebloem en sterren.

Weer terug van onze reis met het schip "de Zonnebloem".
Een mooie vermoeiende en emotionele reis gehad met lieve gasten en leuke mede vrijwilligers.
Wij want mijn man is ook voor de eerste keer meegeweest hebben echt wel een paar dagen nodig om het allemaal te verwerken.
Je voelt je heel rijk en niet in materiele zin maar gewoon als mens om iets voor een ander te kunnen betekenen.
En om gezond te zijn want het kan ook echt anders dat hebben wij afgelopen week weer ervaren.


Het was een heerlijke tocht tot Mainz en dan weer terug.
Aanleggen in diverse plaatsen zoals bv. Koln  Mainz en Rudersheim en dan passagieren met de gasten.
Als je dan ziet hoe die mensen genieten prachtig daar doe je het voor.
Maar goed tot zover "de Zonnebloem" moest het even kwijt.

Het quilten heeft op een laag pitje gestaan en met Sinterklaas volgende week zal er niet zo heel veel gebeuren.
Dan zijn er nog genoeg andere dingen te doen en te maken.
Ik denk altijd nog heel veel tijd te hebben maar Sinterklaas is sneller dan ik.

Toch ben ik met mijn AQ wel iets verder gekomen.


Het middenstuk is inmiddels klaar wel zonder de applicatie van de bloemen maar dat komt later wel.



En ook met de sterren schiet het aardig op ook al moeten het er in totaal 28 worden.
Het is echt een leuk werkje wat ik meestal s'avonds doe een oog op mijn ster het andere op de tv.
En het is steeds weer een uitdaging om de puntjes in het midden precies op elkaar te krijgen.
Moet zeggen dat het mij redelijk lukt.

Morgen aan de slag voor de Babyborn en zo blijf ik bezig.
Een fijne week nog.

Groeten.
Marga 

8 opmerkingen:

Katrien zei

Heel leuk je sterren,en zo ben je alweer een stuk verder met de AQ.

Anita A zei

Hoi Marga, fijn dat je weer terug bent. Wat leuk dat jullie het met z'n tweeën hebben gedaan, de Zonnebloem. En je quilt schiet toch aardig op hoor.

Chris zei

Je zult nog wel vol met herinneringen en gedachten aan vorige week rondlopen. Houd je ook altijd een soort dagboek van die reizen bij, met foto's? Ik denk dat jullie volgend jaar wel weer gaan.
Je quilt wordt mooi hoor! En dat Sint zo snel is, tja, hij zit op een paard, wij moeten lopen, haha. Dagdag.

AnitaA zei

Hallo Marga,
Dank je wel voor je reactie op mijn log ! Prachtig is je middenblok en sterren voor de Antieke. Ik wil ook snel gaan beginnen, maar er wachten nog andere werkjes ;-)
Je vraag over de engel op mijn log, het komt uit het boek Mystery quilt van Born to Quilt.
Groetjes Anita.

Johanna Zweden zei

Schitterend word je quilt.
Mijn vriendin doet ook de zonnebloem, en elke keer als ze terug komt, zegt ze ook, het is zo fijn om dit te mogen doen, de mensen zijn je zo dankbaar.
Ze doen goed werk, en zo komen ook deze mensen nog eens ergens, en dan waardeer je het nog meer dat jezelf deze zorgen niet hebt.
Jammer dan je niet in Alphen aan kan schuiven deze zaterdag, maar misschien,zien we elkaar volgend jaar eens in het land.
groetjes Joke en tot over 3 weken.

Mascha zei

De sterren zien er heel mooi uit.
Succes met de rest van de sterren.
Groetjes Mascha

inge zei

mooi hoor, je antieke! ik heb ook nog geen applicaties gemaakt op mijn versie

Lida zei

Hoi Marga,
Ik heb het vroeger ook gedaan en ja het is een hele belevenis en je waardeert je eigen gezonde lichaam des te meer!
Je AQ woesr prachtig, en ook je sterren zien er heel mooi uit, altijd lastig om het middden zo mooi te krijgen, maar het is jou perfect gelukt! Groetjes
Lida