zondag 28 november 2010

Bijna Sinterklaas

De hele week bezig geweest met het kopen  en maken van dingen voor Sinterklaas.
Wie doet dat niet in deze tijd zeker als je zoals manlief en ik 4 kleinkinderen hebt.
En echt ik vind het zelf ook wel leuk om te doen.
Poppenkleertjes of iets voor de poppen maken van onze 3 kleindochters.
Ik verbaas mij er zelf over hoe het komt dat ik dat zo leuk.
Misschien komt het door dat een pop vroeger luxe was, kan er geen ander antwoord voor bedenken.
En  al wordt ik volgend jaar 65  ik blijf dit soort frutsel werk leuk vinden.


Dus deze week aan de slag met het 2e poppenbedje.
Op marktplaats weer een bedje gevonden voor een habbekrats een matrasje gemaakt en met een restje katoen van het andere bedje weer een compleet setje klaar.



Zo zie je maar weer het hoeft niet altijd veel geld te kosten om een kind gelukkig te maken.


Mijn eigen Bayborn die ik vorig jaar heb aangeschaft om de kleertjes die ik maak te kunnen passen.
Het patroon en het vestje waar ik mee aan het breien ben kocht ik afgelopen zomer in Middelburg.
Echt een handwerkwinkel die in Nederland niet meer te vinden is.
Een winkel uit de vijftiger jaren waar nooit iets is veranderd  en waar ik vriendelijk werd geholpen en dat is ook heel veel waard.
Als het vestje klaar is en voor het  ingepakt wordt zal ik er een foto van maken om ook het eindresultaat te laten zien.

Manlief is alvast aan het inpakken zodat wij zaterdag optijd klaar zijn en dan is het genieten geblazen.

Ik moet komende week nog wel gevulde speculaas bakken heb 14 dagen geleden zelf  amandelspijs gemaakt die ik komende week gebruik om de speculaas mee te vullen.
Het hele huis ruikt er dan naar iets om al in de stemming te komen het is inmiddels een traditie speculaas van oma en er blijft ook nooit iets over.

Fijne zondagmiddag.
Groeten
Marga

5 opmerkingen:

Dini zei

Hoi Marga,

Wat een mooie foto van de Amaryllis.
De poppebedjes zijn erg leuk geworden, daar zullen ze wel blij mee zijn.
Je antieke quilt wordt heel mooi.
Ik wens jullie een fijne sinterklaas

Groetjes Dini.

Anoniem zei

Dus geen gevulde speculaas op de Bee?? (LOL !!)

MarianneD zei

Straks zullen er een paar meisjes vast héél blij zijn! Leuk gemaakt Marga!Mmm,ik ruik die speculaas van jou al bijna...dat zal best smaken!

Lida zei

Wat lijkt mij dat zalig, ik kan het hier vandaan bijna ruiken! Heerlijk gevulde speculaas! Wat leuk hè, zelf pakjes maken, ben benieuwd hoe het vestje eruit gaat zien! Het bedje ziet er in ieder geval al gaaf uit! Veel plezier, groetjes
Lida

Chris zei

Het is toch heerlijk om zo bezig te zijn. Het bedje is weer schattig geworden. Dat worden weer stralende oogjes. Het werkt altijd aan 2 kanten, je voelt je zelf ook heel voldaan.
Mmmmm, lekker, gevulde speculaas. Je hele huis zal er wel naar ruiken. Jullie een heel heel fijn sintweekend toegewenst.
O ja, wat een schattige wol!