vrijdag 24 maart 2023

Bezig zijn.

           Vervelen doe ik mij niet maar vervelend ben ik wel eens, ach wie niet.

                                   Met de breirol vermaak ik mij wel.


                                            Zo leuk om te doen.


                         En inmiddels al weer twee patroontjes verder.

Het is vrijdag en ik kijk al weer uit naar het volgende patroontje van Annelein.

Volgende week is het Palmzondag en dochterlief uit Duivendrecht had aan haar dochter verteld hoe dat hier in Twente gevierd wordt.


 Dat was niet aan dovenmans oren vertelt.
Ik kreeg een telefoontje met een vriendelijke vraag en dat kun je toch niet weigeren.



Dus volgende week werk aan de winkel.
Nee ik hoef er geen twee te maken een is voldoende.
Deze foto's zijn van lang geleden van onze andere kleinkinderen.

Moet nog wel even nadenken wat precies de regels waren want als het gemaakt moet worden wil ik het ook goed doen.



En als alles dan gekeurd en bekeken is lopen we samen achter de muziek aan om een rondje door het dorp te maken.
Ik vraag mij af wat dit doet in het hoofd van een meisje van 5 jaar uit het westen van het land.
Maar ook blij dat manlief en ik daar nog bij mogen zijn.

Eindelijk is het voorjaar.


Lang gewacht. 


Maar zo blij met al die bomen bloesem en bloemen die hun kleuren laten zien.

Fijne week.
Groeten
Marga


9 opmerkingen:

Annelein zei

Wat wordt je breirol mooi...

conny's quilts en creaties zei

Prachtig die breirol! Daar verveel je je niet mee. En een echte Palmpasen stok maken, hopelijk laat je zien hoe dat ie wordt.

Frederika zei

Een mooie breirol.
Wat leuk dat jullie kleindochter dit graag wil doen. Succes met het maken van de palmpaasstok
groetjes Frederika

Willy zei

Mooie palmpaasstokken hebben de kinderen in Twente. Leuk dat ze in optocht gaan. Hopelijk wordt het ook een zonnige palmpasenzondag.
Veel plezier met het maken van de stok.
Mooi patroontje is erbij gekomen.

Floor zei

Weer een stukje van je leuke breirol klaar.
Palmpassen.... dat was bij mij op school vroeger ook in Utrecht hoor.
Een stok met een dwarsstok, zoals een kruis.
En dan bovenop een paasbroodje en aan de zijarmen een slinger van snoepjes.
Niet zo als op je foto dus, maar wat kaler.
Ach, in de jaren 50 was toch nergens geld voor....
Heerlijk hè al die bloesem die er al weer komt!

miekequilt zei

Ik wens jullie mooie dagen met de kleindochter. Je breirol wordt erg mooi, fijn om aan te werken, denk ik.

Dientje zei

Wat leuk dat je een palmpaasstok maakt. Vroeger vaak meegelopen in Hengelo. In Schalkhaar wordt het al jaren niet meer gedaan. Ook al lang geen padvinders meer gezien die frames met groen versierd verkochten. alvast veel plezier volgend weekend. groet, Dientje

Elizabeth zei

Hier bij ons kennen ze een dergelijke viering rond Palmpasen niet, voor zover ik weet. Maar het is wel heel mooi bedacht en fijn om met de kinderen te doen.
Je breirol wordt iedere keer nòg mooier met al die fijne patroontjes die er aan worden toegevoegd.
En lente... komt met vallen een opstaan, denk ik... Maar ik kijk er ook naar uit!

Conny's-blog zei

Je breirol word prachtig zeg.
En geweldig je kleindochter met een palmpaas stok............Liefs.Conny