zondag 10 april 2022

Werk in uitvoering!

   Kleinste kleindochter wordt 28 Mei 5 jaar een dametje die weet wat ze wil. 

                   Dit jaar staat een hondje op haar wensen lijstje.

                In elk geval moet het een taart worden met een hondje.

In mijn patroontjes ordner had ik nog het patroon van een teckel. En in de kast nog voldoende lapjes dus aan de slag dan maar.

 
En voor de tweede keer een teckel quiltje gemaakt.
Nog een rand erom, oogjes een neusje en oortje en dan hoop ik dat ze het leuke gaat vinden.

Mijn roze deken is inmiddels af.


Niet de mooiste foto.
Het aan elkaar zetten van de banen was nog wel een dingetje maar met de tip van
Elizabeth van Busy Bessy Creatief was ik erg blij en heb ik de banen mooi aan elkaar kunnen zetten.


Hij ligt op de bank klaar om gebruikt te worden voor mensen met koude knietjes.

Eindelijk is het Lente ook al zou je de haast vergeten als je aan het weer van afgelopen week denkt.

Asperges zijn een Lente groente.
Manlief en ik vinden ze zo lekker dat wij niet konden wachten op de grote aanvoer.

Dus gisteren maar weer eens voor de eerste keer dit jaar asperges gekocht.


En ze smaakte heerlijk we hebben gesmuld.

Ik wens iedereen een hele fijne week en hoop dat de zon weer volop gaat schijnen.

Groeten
Marga

8 opmerkingen:

Floor zei

Je kleindochter gaat vast haar teckel heel leuk vinden.
Zijn zulke schattige hondjes.
Mis alleen een oogje, zou leuk zijn als de teckel kan zien :-)
Maar misschien komt daar nog een knoopje op als het klaar is.
Je roze deken is ook prachtig geworden.
Het is nog zo fris dat je er nog lekker gebruik van kunt maken.
Ik verheug me op volgende week, als het wat warmer gaat worden.

marga zei

Ja Floor het quiltje is nog niet af er komt nog een oortje neus en oogje op. IK zal het eind resultaat laten zien hoor.

Tilly zei

Wat wordt dat een leuke teckelquilt,daar wordt ze vast heel blij van.
En watheb je een mooie deken gemaakt,lieve kleur.
En eet smakelijk ziet er lekker uit.
groetjes Tilly

Marjan zei

Wat een prachtige hond voor je kleindochter, daar is ze vast heel blij mee! Gefelicteerd met haar verjaardag.
Je roze deken is ook heel mooi geworden. Fijn dat Elizabeth je kon helpen met het vastmaken van de banen!

miekequilt zei

Wat een enig quiltje. Leuk hè om een kleinkind zo blij te kunnen maken. De roze deken is werkelijk prachtig geworden. Fijn dat we elkaar zo kunnen helpen in blogland.
Hier zijn we ook gek op asperges. Binnenkort maar eens kopen en dan lekker genieten.

Dientje zei

Met deze Tekkel hoef je niet door weer en wind om uit te laten, haha. Mooi, hopelijk vindt zij dat ook.
Wat een prachtige deken is dat geworden. Daar wil je wel onder kruipen als het koud is.
Heerlijke asperges, wij hebben ze ook al een paar keer gehad, jammie jammie.
Groetjes, Dientje

Elizabeth zei

Ah, wat een leuk teckeltje... Dat gaat het dametje van 5 vast heel leuk vinden. Ik zou het ook niet kunnen weerstaan! Fijn dat je dit patroon nog had liggen.
Je deken is een beauty, Marga. Ik vind je gekozen kleur zo goed matchen met het patroon; het geeft een heerlijke zachte uitstraling. Wat een klus moet dit geweest zijn. Over de armleuning van je bank staat ie ook heel mooi!
Wij zijn niet van die asperge-minners.. Maar dat prachtig gerangschikte bord ziet er wel heel goed uit. Alsof je in een restaurant gaat eten!

Anoniem zei

Dat is een mooi en leuk teckeltje geworden. Je kleindochter vindt het vast prachtig.
Je roze deken is ook mooi geworden. Het lijkt me wel veel werk geweest.