donderdag 20 januari 2022

                                                                              2022

                      De eerste weken van dit nieuwe jaar zijn alweer voorbij de tijd gaat snel.


Het waren voor manlief en mij rustige weken samen met  Kerst en de jaarwisseling maar zullen niet de enige geweest zijn. Een nieuw jaar met nieuwe kansen maar voor mij staat voorop dat ik eerst eens wat dingen af wil maken.


                                     Te beginnen met deze sokken.
Sokken breien is voor mij geen enkel probleem maar het was een uitdaging om eens te leren om sokken vanaf de teen te breien.
Het is gelukt met vallen en opstaan "lees uithalen en opnieuw beginnen" het paar is bijna klaar maar of de pasform goed is?


Dan staat er nog een mand met gebreide banen om aan elkaar gezet te worden.
Maar om dat mooi en netjes te doen is nog wel een dingetje.


Op de oortafel staat nog een mandje met breirolletjes.
2019 is afgelopen week af gekomen maar 2020 ligt nog rustig te wachten op naam en datum.


Toch is er iets  waar ik niets aan hoef te doen maar gewoon zijn eigen gang gaat de NATUUR.

En daar word ik zo blij van.

Zal nog even geduld moeten hebben maar "Voorjaar" het kan mij niet snel genoeg gaan.

Groeten.
Marga

8 opmerkingen:

Floor zei

Het voorjaar!!!! Ja, ik smacht er ook naar.
Maar volgens de weermannen krijgen we een strenge winter.
Zou die dan nog komen?
Hopelijk hebben ze ongelijk en gaan we over een paar weken genieten van wat werkzaamheden in de lentetuin.
Onderhand maar lekker verder met je breiwerkjes, ook gezellig.

miekequilt zei

Ik hoop ook zo dat het voorjaar wat eerder komt dan normaal. Ik word gewoon somber van dit sombere weer. En ik heb het ook koud. Kom maar op met die zon. Ik vind je sokken enig, ben er ook mee begonnen, maar heb het weggelegd, het is niet echt mijn ding, denk ik.

Dientje zei

Die koude wind hoeft niet zo voor mij, te snel naar voorjaar ook niet. Maar een lekker zonnetje, uit de wind mag altijd, haha. En was de pasvorm van jouw sokken goed. Ik brei mijn sokken meestal vanaf de teen, bevalt mij goed. Groet, Dientje

Marjan zei

Er liggen een aantal mooie projecten bij je te wachten op nog wat laatste aandacht, dat gaat je vast lukken!
Mijn sokken brei ik altijd vanaf de teen en ze passen DH en mij goed, maar niet alle voeten zijn hetzelfde, dus ik hoop dat jouw sokken ook goed passen.
Wat mooi dat het voorjaar al zichtbaar wordt; dat kunnen we goed gebruiken deze tijd!

Elizabeth zei

Leuk dat je weer schrijft! En ja... soms is het goed om eerst weer eens iets af te maken. Vaak hik ik er tegenaan en dan valt het achteraf zò mee!
Het geeft veel voldoening om de laatste draad af te knippen en weg te hechten.
Bij Drops kun je https://www.garnstudio.com/video.php?id=113&lang=nl een duidelijk filmpje vinden hoe je de ribbelbanen onzichtbaar aan elkaar kunt zetten.
Wat een mooie rolletjes liggen er op je oortafel, ze roepen om de finishing touch...

Anoniem zei

Zo, de natuur us er vrieg bij. Mooi hoor. Succes met het afmaken van je diverse breistukken.

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Conny's-blog zei

Soms wil je dat er weer eens wat afkomt he, lijkt me ingewikkeld hoor die sokken. Ben er geen ster in haha. Voorjaar, dat mag het van mij snel worden. Heerlijk alles weer groen zien worden.............liefs. Conny