maandag 13 juli 2020

Een beetje dom geweest.

                           Ja waar heb ik dat eerder gehoord?
                       Maar dat had niets met quilten te maken.    

Ooit toen ik begon met het maken van mijn mandjesquilt bleek dat mijn remove potlood leeg was. Natuurlijk wil ik graag verder en de quiltwinkel is niet om de hoek dus dan maar met een gewoon potlood de blokjes aftekenen.  

                               Nu was ik zover om alles af te werken.



De randen werden  aangezet nog even nameten en dan de vulling er tussen.

En toen gebeurde waar ik al die tijd stiekem bang voor was maar dacht steeds dat het wel mee zou vallen.

Niet dus.

De potlood streepjes waren te zien ondanks de tussen vulling.

Er zat niets anders op dan de top te wassen.


Met de nodige doekjes om verkleuren tegen te gaan is het wel goed gekomen.


 Het was eens iets anders aan de droogmolen.
Leuke kleurtjes en kleine patroontjes.

Nu nog strijken en dan kan ik eindelijk weer verder.
Ondertussen heb ik er wel iets bijgeleerd.

Geen potlood gebruiken waar het niet voor bedoeld is.

Fijne week en geniet want een telefoontje kan zo veel veranderen.
Gezondheid is zo veel waard.

Groeten
Marga
          


7 opmerkingen:

miekequilt zei

O wat fijn dat het na het wassen toch nog goed gekomen is. Je hebt nu toch wel een goed potlood gekocht hè.

Floor zei


Zelf gebruik ik altijd een gewoon potlood om af te tekenen.
Ik naai precies op die lijn en dan zie je helemaal niks als het in elkaar zit, ook niet met lichte stoffen.
Maar gelukkig is het er uit gegaan en niet doorgelopen.

Elizabeth zei

Gelukkig dat het potlood eruit is gegaan! Ik heb het ook een keertje gehad, maar dan met quilten. Ik had het quiltmotief gewoon met potlood op een effen blok getekend. En je bleef het dus zien:)

Marjan zei

Oef! Dat was even heel spannend,maar gelukkig hebben de kleuren niet raar gedaan, zijn de potloodstreepjes weg en heb je nu een lekkere schone top!

Willy zei

De top hangt daar wel mooi te wapperen. Gelukkig dat je de doekjes in huis had. Bestellen via internet is trouwens ook super handig als je ver van een (quilt)winkel woont ;)
Gezondheid is idd veel waard.

Conny's-blog zei

Je top is er wel een met een verhaal zo zeg.
Maar gelukkig is het goed gekomen, succes verder nu he..........liefs.Conny

Alice zei

Fijn dat het goed gekomen is. Ik had vorige week ook een ongelukje.
Koffie over tafel gegooid. Dus stukken van de quilt in de biotex. Gelukkig ook goed gekomen. Zal binnenkort een foto maken en er over schrijven.
Dapper hoor, dat je zo'n grote quilt af hebt.