maandag 26 februari 2018

Platweggezeg.

Iedere week krijgen wij een krantje in de brievenbus waarin  informatie staat over onze stad, reclame en natuurlijk altijd wel een column.

Maar ook elke week een plaatje voorzien van een Twentse tekst of gezegde.



Zo'n drie weken geleden was het deze afbeelding met een tekst waarvan ik hoopte dat het geen waarheid zou worden.

                           Mijn wens gaat helaas niet in vervulling.
Ik weet dat er mensen zijn die het prachtig winterweer vinden en natuurlijk is de zon geweldig maar mag de temperatuur iets hoger zodat de kou plaats kan maken voor de Lente.

                                In onze tuin waren de planten



ondanks de sneeuw 


al bezig met het voorjaar.

Of ze het gaan overleven is nog maar de vraag.

Bijna iedere morgen is manlief bezig een stuk ijs uit het vijvertje te halen zodat de vogels kunnen drinken.




Er komen dan prachtige stukken  ijs te voorschijn maar met deze vorst is het haast niet bij te houden.

Ik heb dus de Lente maar in huis gehaald.



en de pot met eieren 


heeft ook een plekje gekregen.
Je moet toch wat om een Lente gevoel te krijgen.

Toch heeft het koude weer ook wel iets goeds want ik ben druk bezig met? 


Haar.

Lekker warm op de knietjes maar wel een hele klus.
Bijna de helft is klaar dus nu even doorzetten  afmaken en dan kan ik met andere leuke dingen aan de slag.

Fijne week.
Groeten
Marga

7 opmerkingen:

Tilly zei

Het duurt maar een weekje, en dan is de lente in aantocht (hoop ik) Je hebt het in iedergeval al gezellig gemaakt. Veel succes met het doorpitten.
Groetjes Tilly

Elizabeth zei

Fijn, weer een blogbericht van je... Ik had al een keer speciaal gekeken of ik iets gemist had!
Goeie spreuk in het Twents... ik kan het bijna horen zeggen.
Februari/maart kan heel koud zijn!
Vandaag schuilt het zonnetje iedere keer achter de wolken en komt het kwik niet boven 0 en dan vind ik het wel guur hoor.
Nog een paar dagen, dan gaan de temperaturen weer omhoog geloof ik.
Lekker quiltweer! Misschien denk je over een heel aantal jaren nog wel eens terug aan deze dagen als je de quilt gebruikt...
Maar de dagen worden langer, en dat is toch een voorjaarsbelofte hoor Marga!
Groetjes, Elizabeth

miekequilt zei

Vreselijk hè, die kou. Maar je quilt profiteert ervan: hij wordt prachtig!!

Marjan zei

Heerlijk warm zo'n mooie quilt op schoot!
Mooie spreuk en prachtige foto's, maar net als jij heb ik er ook niet zo'n zin meer in; ik wil in de korte broek! Of nou ja, gewoon zonder jas naar buiten daar zou ik ook al tevreden mee zijn.
Nog eventjes volhouden en dan gaat het vast beteren🙂

Floor zei

Heerlijk om met deze koude een quilt op je knieën te hebben om door te quilten toch?
Maar net wat je zegt, de zon mag blijven, maar graag wat warmer.
Maar dat komt er aan, even geduld nog.
Met de planten in de tuin komt het ook goed hoor. Planten en ook de bollen zijn zo sterk.
Alleen echt vorstgevoelige planten zullen doodgaan, maar je zult zien over een maand maak je prachtige voorjaarsfoto's van je tuin.
Groetjes,
Floor

Lida zei

Nu je wens is uitgekomen, de temperaturen lopen op en we hebben ook redelijk wat zon en ja ook wat regen, maar dat ruimt de pekel op moet je maar bedenken!
Je huis ziet er heerlijk uit met die bloeiende bollen en wat leuk die eierenpot!
Je quilt schiet echt lekker op en ik denk dat als je even doorzet je hem voor de Pasen af hebt en dan heb je een geweldig exemplaar erbij!

Groetjes
Lida

Chris zei

Is alweer een tijdje geleden dat je dit schreef. Maar brrrrr, nog steeds koud hè?! Wij willen lente, wat jij. De knoppen aan onze amandelboom beginnen al wel te kleuren.
Leuke uitspraak trouwens! Tenminste, het taaltje....