maandag 15 mei 2017

De hort op.

De hort op was in mijn jeugd een gezegde van mijn Moeder.
Het betekende, even weg van de dagelijkse beslommeringen!

En de hort op waren manlief en ik de afgelopen negen dagen.

Een camping geprikt in noord Limburg met de naam  Petrushoeve.
Alleen de naam al kwam bij mij rustgevend over en dat was het ook.

En dan zonder Krant Radio Tv of Wifi is het helemaal rustig.

Rust Ruimte en Reinheid waren volop aanwezig en met de prachtigste natuur naast de camping en de zon hoog aan de hemel kon het niet anders dan een prettig verblijf worden en dat was het ook.





De weg met deze route liep langs de camping.


En natuur was er in overvloed.


Het bos in prachtig voorjaarsgroen.


En de brem laat zich in deze tijd van het jaar van haar mooiste kant zien.


Op het terrein van een voormalig munitie Depot zijn wij met de camping beheerder s`avonds reeën  gaan spotten.


Als je maar stil genoeg bent kun je ze in alle rust bekijken.


Zelfs een bruidspaar kun je in het bos bewonderen.
Wij hebben ze natuurlijk een heel prettige dag en heel veel gelukt toegewenst.


En als jullie mochten denken is er nog iets anders te melden dan bos  bomen reeën en een bruidspaar.



Nou dan kan ik je vertellen dat het stapeltje van de Winding Ways blokken ook  iets hoger is geworden.
Ik ga stug door en nog niet tellen hoeveel er nog gemaakt moeten worden want dat zijn  er heeeeeel veel. 


Fijne week.
Groeten
Marga

9 opmerkingen:

Will en Bob zei

Ook wij willen nu graag de hort op. Ook mijn moeder gebruikte deze uitdrukking. Wij zijn van plan om naar Limburg te gaan. eindelijk na twee jaar er weer eens opuit met de camper. Dat geeft mij althans een gevoel van vrijheid. Daar heen kunnen waar we willen.
Je foto's geven een prachtig beeld van Limburg. Fijn dat je stapeltje weer hoger is geworden.
Groetjes Will

Marja Rijnsburger zei

Heerlijk er even tussenuit.
En Nederland is zo mooi.
Fijne week.
Groetjes Marja

Floor zei

Voorlopig even de blokjes niet tellen, des te groter is de verrassing als je ze straks aan elkaar naait en het blijkt best al een grote lap te zijn.
Heerlijke omgeving hebben jullie verkend. Ziet er prachtig uit dat voorjaarsbos.

Conny's-blog zei

Heerlijk effe de hort op in die prachtige natuur.
Hertjes kijken geweldig hoor................liefs.Conny

Chris zei

Wat ziet het er daar prachtig uit! Geen wonder dat je daar heerlijk genoten hebt. Eem mooie plek om 'de jort op te zijn'!

tiny zei

Heerlijk even de hort op. Jullie hadden ook nog mooi weer, en heerlijk gefiets ,je Winding Ways zijn gegroeid wat wil een mens nog meer.
Groeten Tiny

Willy zei

Fijn om weer even de hort op te zijn en in een prachtige omgeving. Zo te zien ook vlak bij de grens met Duitsland.
Groetjes,

Elizabeth zei

Wat zaten jullie op een prachtig plekje! Ik vind het altijd geweldig om dan te horen van mensen dat ze zonder media kunnen genieten...
En de uitspraak 'de hort op' ken ik ook van vroeger!

Groetjes, Elizabeth

Frederika zei

Wat een prachtige omgeving. Dat is genieten. Je hebt al een mooi stapeltje klaar