maandag 1 augustus 2016

Pittig weekje.

Om te beginnen kan ik vertellen dat oudste zoon en kleinzoon vorige week zondag veilig thuis gekomen zijn.
Om halfacht s'morgens zijn ze uit ons Twente land vertrokken en om 6 uur s'avonds zijn ze veilig en wel thuis aangekomen.
Ik vind het nog steeds een geweldige prestatie en het was gezellig.

Maar dan de afgelopen week.
Eerst kom je erachter dat het platte dak boven onze slaapkamer niet zo dicht is als het hoort en dan krijg je 


dit.
Niet blij mee maar er zit niets anders op dan afhalen dat behang en dat is wat manlief vandaag heeft gedaan.

Maar het kan altijd nog erger.
Afgelopen week brak er brand uit bij de buren.
Zoiets  kan gebeuren  maar dat ze nu twee maand niet in hun huis kunnen wonen voor dat alles opgeknapt en vernieuwd is dat is de keerzijde van alles.

Afgelopen week werd de veroorzaker van de brand met alle ander spullen op een aanhanger gegooid en afgevoerd toen schrok ik toch wel.
Wat was er gebeurd als de buurvrouw niet om twee uur s'nacht wakker was geworden om naar het toilet te gaan.
Wil er niet over nadenken maar een ding is zeker bij mij komt de vaatwasser niet meer aan als wij naar bed gaan of niet thuis zijn.

Toch is het niet allemaal kommer en kwel hoor.
Tussen door heb ik dit quiltje afgemaakt.


Vorig jaar gekocht bij Marcha in Dreischor.


Een beetje borduren 


de tekst en de kleurtjes dat was wat ik er zo leuk aan vond.

Maar ook het werken aan mijn mandjes quilt.


Tussen door een ontwerp gemaakt om het middenstuk van mijn mandjes quilt iets op te fleuren en er een eigen tintje aan te geven.


En ook dat is gelukt.
Denk ik?

Appliceren niet mijn sterkste kant maar dat gaat vast lukken.


De temperatuur is goed ondanks de regen kan ik onder de overkapping  heerlijk buiten werken en genieten van de tuin want ook daarin is afgelopen week weer  met plezier gewerkt.
Het gras bij de buren is altijd groener wordt er wel eens gezegd maar als ik deze foto bekijk mogen wij niet klagen want de kleur groen is zo te zien perfect.



Deze dahlia was vanmorgen nog helemaal in knop.
En kijk langzaam maar zeker vouwt ze in de loop van de dag haar bloemblaadjes los.
Het is niet heel goed te zien maar het is een heel pakketje gele blaadjes geweldig en dat allemaal uit een droge knol die in het late voorjaar de grond in gaat.
De natuur ik blijf het geweldig vinden.

Fijne week.
Groeten
Marga

5 opmerkingen:

Floor zei

Natuurlijk gaat dat je lukken Marga! Je kunt best goed appliceren ook al vind je het niet zo makkelijk om te doen.
De mandjes zijn prachtig geworden.
Lekkage, hè bah! Nu opnieuw behangen, maar niet voordat het dak gemaakt is natuurlijk.
Hopelijk kan je daar iemand voor krijgen. Ben al weken bezig, maar niemand wil komen of ze laten niets van zich horen. Zeker werk genoeg.
Brand bij de buren, dat is echt heel eng zeg, want het slaat zo over.
Zelf laat ik nooit een apparaat aan in de nacht en heb ik in elke kamer, verdieping en gang een rookmelder.
Dat had de buurvrouw zeker niet, want anders was ze wel eerder wakker geworden.
Altijd kopen en ook de batterijen vervangen als het nodig is, anders heb je er nog niets aan. (wijze-Floor-les) :-)
Nou, gelukkig kan je genieten van de tuin, dat zullen de buren voorlopig niet doen.

Willy zei

Wat een nare dingen zijn dat na zo'n heerlijk weekend met zoon en kleinzoon op bezoek. Lekkage is vervelend en de brand bij de buren helemaal. Wij hebben de vaatwasser en wasmachine ook 's nacht aan i.v.m. nachtstroom. Bij onze buren was er al eens brand door een boiler. Gelukkig snel ontdekt en kunnen blussen zonder ernstige schade.
Fijn dat je geniet van de prachtige tuin en dat kunt doen vanaf de overkapping. Vandaag misschien toch iets te fris. Mooi quiltje heb je gemaakt en het appliceren komt vast goed. Succes ermee!
Groetjes,

Chris zei

Nou joh, dat is wat! Die brand bij jullie buren. Dat is schrikken natuurlijk. Daar is toch wel echt iets fout gegaan, want normaliter moet zo'n apparaat toch rustig aan kunnen 's nachts.
Jullie hoeven je ook niet te vervelen. Maar met die muur en behang, dat komt wel weer goed.
Leuk dat je een eigen ontwerp voor het midden van je mandjesquilt maakt. Ik weet zeker dat het een plaatje wordt!
Heerlijk om zo van de natuur bij huis te genieten!
Liefs van mij.

Sylvia zei

Goh Marga, een heel divers blogje hè, brand dichtbij huis!
Leuke quilt gemaakt en visite gehad, die voor de verandering op de racefiets kwamen, van ver! Geweldig hoor, maar je bent toch altijd weer blij als ze heelhuids thuis zijn.
Leuk je te maken middenstuk voor de mandjes.
We zien de vorderingen wel denk ik. En appliceren is zo leuk om te doen, succes.
Groetjes Sylvia.

10ekequilt zei

Pfff, dat was een heftige week met een brand zo dicht bij huis. En dan moet je er ook inderdaad niet verder op doordenken.....
Wel neem ik je waarschuwing ter harte, de afwasmachine gaat 's nachts niet meer aan!
Wat ziet je tuin er weer prachtig uit,Marga en heerlijk dat je er ook zo van geniet.
Veel succes met het appliqueren.
Groetjes 10eke