dinsdag 16 februari 2016

Koud

                                            Lente ik kijk er zo naar uit.

Het zal toch wel een keer Lente worden zodat ik mijn kippenquilt op kan hangen.




Twee lente's geleden gemaakt met de machine want veel tijd had ik er toen niet voor,  dom eigenlijk want zo'n quilt moet je in de winter maken maar ja er zijn dan weer andere leuke dingen om te doen.

Maar oke de quilt was toen net op tijd  (bijna) klaar ik was  tevreden maar er knaagde nog iets en daar heb ik vorige week mee afgerekend.

                             


               De zonnebloemen ontbraken en die horen er toch wel op.
                  Nu is de quilt dus echt helemaal af en kan die hangen.
                                                   

Ook al leek het 14 dagen geleden Lente te worden vanmorgen zag het er hier heel anders uit. 


                             Alles was wit wel mooi hoor maar  KOUD.
                         


De knopjes van de herfst anemoon leken wel watten bolletjes.

 De zon deed zo haar best om te gaan schijnen  en heeft dat de hele dag gedaan maar ondanks dat bleef het koud en gaat het vannacht weer 8 graden vriezen.

   Reden genoeg om de vogeltjes buiten van een extra hapje te voorzien.


        Er was nog een restje over van het eigen gebakken tarwe brood dat niet helemaal gelukt was maar wel lekker van smaak ook voor de vogels.


                                      

En nu maar hopen dat het snel ander/warmer weer wordt en deze quilt weer in de kast kan en mijn kippenquilt kan hangen.
 
                                                      Fijne avond.
Ik ga weer verder met het pitten van de Sara bloemen nog 10 te gaan het einde is in zicht.

                                                        Groeten
                                                          Marga


14 opmerkingen:

Floor zei

Leuk dat je kippenquiltje nu helemaal klaar is voor de lente!
Eerlijk gezegd vond ik het vandaag schitterend weer, heb er van genoten. Wel fris maar die zon was zo fijn.
Wat in de tuin gedaan en een wandelingetje gemaakt.
Morgen weer zon, dus geniet er nog maar van en voor de kouder nacht maar een extra quilt op je bed :-)

Will en Bob zei

Mooie quilts! Het was hier vandaag koud, maar de zon scheen volop. Maar van mij mag de lente komen.
Groetjes Will

Marjan zei

Wat is-ie prachtig, je kippenquilt! Zeker zo met de zonnebloemen! Die roepen de lente gewoon deze kant uit... Ik heb een paar jaar geleden van hetzelfde patroon een kleiner exemplaar kippenquilt gemaakt. Moet alleen nog doorgequilt worden... Wie weet, nu ik die mooie van jou gezien heb...

Marjan zei

De kippenquilt vond ik al mooi zónder de zonnebloemen, maar mét is ie nóg mooier :-)
Ach het zelfgebakken brood is dus toch naar de vogeltjes gegaan....ga je het nog een keer proberen?
Je winterquilt is ook schattig, maar net als jij verlang ik nu toch wel naar de lente hoor....
Groetjes weer

Ieke78 zei

Wat een leuke kipjes!

Anoniem zei

Ik blijf verliefd op die kippenquilt van Bobbin, maar ik heb nog zoveel andere "leuke" dingen liggen om te maken. Dus nee, nog wachten. Ja, die zonnebloemen maken het wel helemaal af. Wat het weer betreft, ik ben wel al heel blij dat die grijze regenperiode even weg is. Dit koude, zonnige weer, daar houd ik wel van. Pit ze nog lekker door en een fijne dag. Groetjes Wilma

Mirjam zei

Wat een heerlijke quilt, die kippenquilt. Als ik die zie, krijg ik ook heel veel zin in Pasen. Daar vind ik hem ook heel mooi voor.
Tja, de lente, die lijkt nu nog even ver weg, maar dit droge, zonnige, vriezende weer heb ik liever dan die regen steeds.
Ik wens je een heerlijke dag,
liefs,
Mirjam

Quiltlia zei

Oo wat een leuke kippenquilt ,lekker vrolijke kleuren.Van mij mag de lente komen ,ik heb zo'n hekel aan de winter ,vooral dat donkere weer.Gelukkig worden de dagen al wat langer.
Groetjes Lia

Hennie zei

De zonnebloemen staan erg leuk op je kippenquilt.

Groetjes Hennie.

Frederika zei

Een leuk kippenquilt. Men zegt dat de natuur al zes weken voor op schema ligt. Dus........ De zonnebloemen vrolijken het quilt inderdaad op

Willy zei

Misschien komt het lenteweer vanzelf als je de kippenquilt ophangt.

Elizabeth zei

Ik heb je bericht gemist, zie ik ...
En je laat juist zo'n leuk quiltje zien! Ik dacht 'hij is toch perfect?'
Maar inderdaad, die zonnebloemen maken het speels en zonnig natuurlijk ...
Nog even geduld, die lente komt echt hoor Marga.
We kijken er allemaal naar uit, maar 't is nog maar februari hè...

Groetjes,
Elizabeth

Chris zei

Kijk, met die zonnebloemen er op kán de lente gewoon niet lang op zich laten wachten. Heerlijk vrolijk, die quilt. Hang hem maar gewoon op joh, dan heb je alvast de voorpret.

Antje uit Urk zei

Wat geweldig die quilt! Daar word iedereen blij van!
groetjes,