donderdag 14 januari 2016

Goed begin.

Soms krijg ik zin aan opruimen en als dat aan de orde is kun je het maar beter niet stilletjes voorbij laten gaan want dat komt niet zo vaak voor.

Dus aan de slag en ik moet zeggen dat na gedane arbeid er een goed gevoel overbleef.

Jarenlang stopte ik de overgebleven resten stofjes van de kleding  die ik naaide voor mijzelf en de kinderen in een oude koffer maar langzaam maar zeker werd dat ding voller en voller en een ergernis op mijn kamertje.

Opruimen dus niet volgens de opruim goeroe Marie Kondo maar op mijn eigen manier.


En ik ben dik tevreden.


 Het restant in een paar mooie bakken en wie weet komen die stofjes  volgend jaar aan de beurt om nog eens te kijken of het de moeite is om te bewaren.

Zomaar zonder goede voornemens een goed begin en ruimte want natuurlijk is de rest ook aangepakt.

Nu is er weer een lege tafel  om Tante Sara neer te leggen



en te kijken hoe ik met de bloemen aan de slag ga.



Al jaren ligt er een boek in mijn kast met de mooiste randen en voorbeelden van prachtig quiltwerk alleen voor het quilten van hexjes staat er niet zo veel in.

Dat wordt dus diep nadenken en dan aan de slag want het is echt weer om te quilten.
Lekker warm over de knietjes en prikken maar.

Fijne dag.
Groeten
Marga

12 opmerkingen:

Floor zei

Stofjes weg doen..... dat wil ik ook eigenlijk wel, maar ben bang dat ik ze op een bepaald moment toch net weer nodig heb. Dat gaat vaak zo met dingen die ik weg doe.
Jij hebt een hele grote zak vol stofjes weggedaan. Echt weggegooid?????
Zonde hoor. Maar je hebt wel lekker ruimte gemaakt om nieuwe stofjes te kopen :-)

Trui zei

Heerlijk he, zo'n opruimbui! Komt bij mij ook zelden voor, maar geeft wel altijd een goed gevoel.
Tante Sara is móói!!!! Ben benieuwd hoe je haar door gaat stikken.
groetjes en goed weekend, Trudy

Conny's-blog zei

Heerlijk he die netjes opgeruimde stofjes toch. Geef altijd zo'n fijn gevoel erna om zo'n klus te klaren. Mooie hexjes quilt zeg...............liefs.Conny

Elizabeth zei

Heerlijk, de bezem er door! Een mens kan soms veel te veel bewaren .. (moet je horen wie het zegt :) Als je eenmaal zo'n opruim-bui hebt, moet je het waarnemen!
En daarna weer met je lapjes aan de slag geeft een dubbel fijn gevoel. Wat zijn je hexjes mooi, Marga!

Groetjes, Elizabeth

Marjan zei

Oh dat herken ik: als ik zin heb om op te ruimen (of schoon te maken) dan moet ik dat direct doen. Dan vind ik het leuk en heb ik ook nog eens een beter resultaat :-)
Je lapjes zien er heerlijk geordend uit in de bakken, zo pakt het makkelijker en sneller.
Wat een mooie tante Sara heb je! Zie ik het goed dat je al kunt 'doorpitten'?
Groetjes weer

Mirjam zei

Groot voordeel van zo opruimen is dat je weer weet wat je hebt. En een opgeruimd hoofd, dat ook...
Liefs,
Mirjam

Chris zei

Super Marga, die mooie opgeruimde bakken! Wat een ander gezicht! Dat probleem van hoe hexagonnetjes door te quilten krijg ik over een tijd ook (lange tijd!), maar daar zit ik nu al aan te denken. Maar ik weet zeker dat jij daar wel uit komt. Dagdag.

Will en Bob zei

Wat zijn je stofjes keurig opgeruimd. Zo heb je een goed overzicht. Ook ik zal eens goed moeten ruimen. Want door de verhuizing is het duidelijk geworden hoeveel dozen met stoffen ik heb. Ik zat ook al te denken aan transparante dozen, dan is alles goed te zien en dan weet ik precies wat er is. Dit zal project nummer zoveel wel worden. Lieve groet Will

Sylvia zei

Oh inderdaad, jij dus ook al aan het opruimen. Soms heb je daar ineens zin in....van profiteren dan maar!Succes met het door quilten, groetjes Sylvia.

Johanna Zweden zei

Wat geeft dat een goed gevoel he Marga

En succes met doorquilten

Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

tiny zei

Lees meer dames die aan het opruimen zijn, zou het van het nieuwe jaar komen?(lol) Het ziet er bij jou weer spic en span uit, in mooie doorzichtige bakken waar je aan de buitenkant al kunt zien wat erin zit. Succes met het doorpitten en fijn weekend Tiny

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk, opruimen geeft lucht in hoofd en in de kast!!!!!
Af en toe moet je gewoon wel..
groetjes
Wietske