maandag 28 september 2015

Geen Lala meer.

Ik zit altijd heel braaf in mijn stoel te wachten tot er kindjes komen om met mij te spelen maar deze keer mag ik iets mooi's laten zien.


                          Er is  weer een kindje geboren in de familie.

                               Veerle is haar naam mooie naam he.

Vorige week bracht Tante Post dit kaartje en daar hoort natuurlijk een lala bij.
Maar ja toen bleek dat er geen lala meer op voorraad was.

Dus werd er driftig gezocht naar de plastic tas met de gewassen schapen jas want die moest toch ergens in de kast liggen.

Mopper mopper ik hoorde het wel maar dan kun je maar beter niets zeggen totdat de zak gevonden is.

Ergens in een oude koffer met natuurlijk hoe kan het anders ook allemaal lapjes kwam de tas tevoorschijn.


Een flinke pluk van de zachte wol wordt op tafel gelegd.
Lijkt mij wel wat veel voor een kopje maar oke zal wel nodig zijn.


Dan begint het plukken en trekken want er zit toch altijd nog wel iets van rommel in zo'n gewassen jas en dat hoort niet in een poppen kopje.



En kijk nou geen een maar drie kopjes zijn er gemaakt.
Ik denk ook een paar voor de voorraad daarom was er zo'n grote pluk wol nodig.


Dan komt er noch zachte flanel uit de koffer en worden er vierkante en driehoekige  lapjes geknipt.

De naaimachine komt er aan te pas en maakt van de vierkantjes driehoeken voor het lijf en van de driehoeken mutsjes.


Nu zijn ze klaar en mag ik ze laten zien zo mooi en lekker zacht.
Morgen krijgt Veerle haar popje en kan ze er heerlijk mee gaan slapen en knuffelen.

Maar afgelopen week heb ik deze 



ook nog gezien wat dat moet worden is voor mij nog een vraag.
Afwachten dus.
Ik ga weer zitten op mijn plekje op de stoel wachten tot er kindjes komen om met mij te spelen en ga ik rustig zitten kijken want vanavond zullen er ook wel weer mandjes gemaakt worden.

Fijne week allemaal.
Groeten
marga beer.





12 opmerkingen:

Ria zei

Wat een leuk idee om voor alle kleindjes een Lala te maken.
Je quiltwerk ziet er ook erg leuk uit.
Groetjes Ria.

Monica zei

Mooie naam Veerle. En wat maak jij lieve lala's.

Willy zei

Gefeliciteerd met Veerle Noor. Prachtige Lala krijgt zij van jou.
Mooie verzameling mandjes heeft beer gezien.

Floor zei

Nou beer, je kunt het allemaal goed vertellen hoor.
Leuk dat je gezien hebt hoe de Lala's gemaakt werden.
Wie weet komt Veerle over een tijdje wel met je spelen, dat zou leuk zijn toch?
Maak je over de mandjes maar geen zorgen, daar gaat jouw baasje vast iets leuks van maken.

Chris zei

Dag Marga Beer. Ik denk dat je zélf wel wilde spelen met zo'n Lala, net zo zacht als jijzelf. Houd die mandjes (en het vrouwtje) maar goed in de gaten hoor, daar moet toch wel nog wat bij komen, vind je niet?!
Een knuffel van mij, allen voor jou hoor!

Elizabeth zei

Wat een lief verhaaltje van Beer ...
Ze heeft een goed opmerkingsvermogen hoor, en daarbij is ze ook nog eens geduldig.
Ik denk dat ze heel erg genoten heeft van alles wat het vrouwtje gemaakt heeft!
En mocht jij ook nog even spelen met zo'n mooie Lala?

Guusje, zei

Wat een leuke lala's en natuurlijk gefeliciteerd. Daar zullen ze blij mee zijn. Je mandjes zijn erg mooi. Die liggen hier ook nog ergens.

Johanna Zweden zei

Van Harte gefelliciteerd en Veerle wat een apparte naam

wat een schitterend naam Lala, nog nooit van gehoord maar wat is dat een leuk popje

Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden

Conny's-blog zei

Gefeliciteerd met Veerle hoor.
Mooie lala heb je gemaakt en je quilt is prachtig die mandjes..........................liefs.Conny

Frederika zei

Gefeliciteerd, wat een leuke naam. De lala is een prachtcadeautje.

quiltsathome zei

Veerle, dat vind ik nou ook een mooie naam. Hij klinkt al zo lief. En je hebt mooie knuffelpopjes gemaakt !

Will en Bob zei

Door je aardige berichtje op mijn blog, ben ik ook maar eens op jouw blog gaan kijken.
Maar allereerst gefeliciteerd met Veerle Noor.
Met veel plezier heb ik op je blog gekeken.Wat een prachtige dingen maak je!
Je bezoek aan Zeeland was zeer herkenbaar voor mij. Ook ik moet altijd naar de zee. Maar ik ben dan ook op Scheveningen geboren en we waren bijna iedere dag op het strand. En nu gaan we dus heerlijk dicht bij de zee wonen.
Groetjes Will