vrijdag 21 augustus 2015

Je ziet ze overal.


Je ziet ze overal in alle kleuren en maten maar ik ben er nog helemaal niet zo blij mee.

Mooi vind ik haar wel maar nu nog even niet.

Ik wil nu nog even genieten van de zomerse zon.


De bloemen in mijn tuintje.



En de dahlia die zo zijn best doet en staat te stralen.
Ik vind het geweldig om te zien. 
Je stopt een bijna verdroogde knol in de grond en kijk toch wat je ervoor terug krijgt.

Toch kun je er niet om heen want de dagen worden korter en als je aan het eind van de dag een rondje door de tuin maakt  ruik je het al de herfst komt er aan.


En dat is volgens de heren tuinders de tijd om de Bolchrysant massaal te dumpen zodat je haast verplicht bent om er een te kopen.

Maar ik nog even niet over een paar weken mag ze mee naar mijn huis.

Waar ik nog heerlijk werk aam  mijn eigen bloemenmandjes.


Ik wil van het blauwe stofje ook nog een mandje maken maar om daar zomaar de schaar in te zetten is niet de makkelijkste klus.

Maar het zal toch een keertje moeten anders schiet het ook niet op.

Fijne week en geniet van misschien welde laatste zomerse zonnestralen.

Groeten
Marga



13 opmerkingen:

Julimond zei

Ich habe keinen Garten und finde darum alle Blumen und Sträucher sehr schön. Ich sitze heute auf dem Balkon und stricke Socken.
Dein Posting über die Zeit....das macht nachdenklich....es geht mir auch in vielen Dingen so. Zeit nehmen für das Leben, nicht eilen, geniessen. Auch die Blaubeermarmelade. Lecker.

Hab ein schönes Wochenende
liebe Grüße

Iris

Floor zei

Nou nou Marga..... de zomer is nog niet om hoor. Je tuin ziet er nog prachtig zomers uit. Het is na-zomer en de spinnen komen al te voorschijn, maar er bloeit nog genoeg en de bijen zoemen er op los.
En er komen natuurlijk nog heel veel mooie herfstdagen met zon.
Ik ben trouwens gek op de herfst.

Floor zei

Je hebt die akelige beveiliging er weer opgezet. Ik moest alle plaatjes met koffie aanklikken en dan kijken of het goed is. Niet leuk hoor!

Marjan zei

Ik snap wat je bedoelt! Maar ik vind die bolchrysanten altijd wel prachtig... we hebben er dus al twee staan... Je blauwe lapje is inderdaad schattig! Toch maar gewoon een keer de schaar er in... wordt vast een heel mooi mandje!

Elizabeth zei

Ik heb precies hetzelfde gevoel bij die bolchrysanten!
Ook in september baal ik van die dingen, gewoon omdat ik niet van herfst houd.
Ik zag ze ook al staan bij de bloemist, maar ik wil ze gewoon niet zien...
Je blauwe lapje is zeker nog helemaal in tact? Gek is dat toch hè .., dat je dan aarzelt om de schaar er in te zetten...

fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

Willy zei

Je tuin ziet er prachtig uit. Dit jaar hebben wij voor het eerst dahlia's en ik geniet er volop van. De bolchrysant heb ik al wel cadeau gegeven, maar voor mijzelf nog niet gekocht. Succes met de mandjes. Groetjes,

Chris zei

Ziet er prachtig bij jullie uit! Ja, ik wil ook nog heeeeeeeeeel lang genieten van een zomers zonnetje. Je merkt de herfst ook al een beetje aan al het spinrag. Dat zit bij het lopen door de tuin zomaar in je haar!
Ja, die bolchrysanten zijn wel een aankondiging van een volgende periode. Kan ook mooi zijn hoor.
Is die blauwe lap nog een ongeschonden lap? Of bepaalde betekenis? Dan is het altijd moeilijk om de schaar er in te zetten.
Wordt mooi weer dit weekend, dus geniet maar heerlijk. Ook van de komende weken!!!!

ria vogelzang zei

Heerlijk al die bloemen! En je ruikt idd dat de herfst eraan komt... maar ergens vind ik dat ook niet zo erg; eigenlijk heeft ieder seizoen zijn charmes..
Geniet nog heerlijk van je mandjes! Ben zo blij dat die van mij klaar zijn.... nu nog quilten..
Fijn weekend, met hopelijk veel zon!

Conny's-blog zei

Die bol-chrissanten komen telkens vroeger, wil ze ook nog niet hoor.
Enne je mandjes worden mooi zeg..................liefs.Conny

tiny zei

Je mandjes worden heel mooi, en je tuin is prachtig. De bol crysant moet hier nog even wachten, als die staan heb ik het idee dat de zomer afgelopen is. Fijn weekend Tiny

10ekequilt zei

Wat blijft het toch steeds weer genieten, die tuin van je Marga.
En ook voor mij nog even geen bolchrysant want de herfst begint voor mij pas eind september.;-). Dus ik kan nog even volop genieten van de zomer, alhoewel als ik naar de weerkaart kijk komt er toch een frons op m'n voorhoofd......
maar wel lekker quiltweer!
fijne week en groetjes 10eke

teeta zei

replica bags from korea replica bags paypal accepted replica bags hermes

teydison zei

important source replica bags gucci check this site out replica bags from china moved here replica bags in uk