maandag 1 juni 2015

Soms

Soms zit het mee soms zit het tegen.

En als het dan echt even tegen zit  ben ik zo blij met mijn hobby QUILTEN waarin ik mijn gedachten kan laten gaan over kleurtjes patroontjes en zoals nu randen.





Het was zo fijn om op mijn kamertje  rustig de ecru randen aan mijn quilt te maken te bedenken hoe ik hem door ga quilten en mij af te vragen wat doe ik met de afwerkrand.

Ik zou het helemaal te gek vinden als ik de randstof van het voorbeeld nog te 
pakken kan krijgen. Moet natuurlijk wel passen bij mijn bloemen kleuren.
Maar ik denk dat dat geen probleem gaat worden.





Het patroon van de quilt stond in de Mania nr. 82 van 2011 dus ik ben bang dat die serie stof allang uitverkocht is.
Inmiddels weet ik van Haar dat  het een stof is van Jo Morton uit de serie Leesburg.

Ik blijf zoeken op internet en kijk als ik langs een quilt winkel kom of de stof die ik zoek op de plank ligt.




Want wie weet Soms kan een mens ook geluk hebben. 

                                                     Fijne week
                                                       Groeten
                                                        Marga

6 opmerkingen:

Monica zei

Hij is al heel leuk geworden, succes met het vinden van deze randstof, anders is er vast ook een andere mooie randte vinden denk ik

Floor zei

Prachtige randstof is dat. Stoffen verdwijnen soms weer uit de winkel omdat ze vaak maar één keer te bestellen zijn, en dan is op echt op.
Maar misschien ligt er ergens nog een stukje en anders iets anders zoeken dat je ook mooi vindt. Zo krijgt het wel iets eigens.

Wilma Kuin zei

Mooi!! Wat hebben wij toch een heerlijk virus!

Chris zei

Ja, je hebt gelijk Marga, we hebben een heerlijke hobby, als we blij zijn, maar ook als het moeilijk is. Je bent altijd met iets scheppends bezig, er komt iets moois uit je handen en dat geeft vreugde. Ook het denken hoe je iets gaat doen, geeft afleiding. Wat een zegen hè?!
Je quilt wordt prachtig en ik hoop dat je een hele mooie randstof vindt, misschien toch nog de oorspronkelijke van het voorbeeld.

Marga (MarPie) zei

Hoop het voor je dat je dezelfde kan vinden.
Mocht het niet lukken dan ben ik er echt niet bang voor dat de quilt dan minder wordt.
Aan het middenstuk kan het niet liggen want die is al zo mooi.

Groetjes,
Marga♥

Johanna Zweden zei

Ja Marga gelukkig dat we het hebben, we kunnen dan even ons verstand op 0 zetten, en genieten wat we in onze handen hebben
Schitterend je quilt en die rand wat mooi, maakt dat hele quilt af
Groetjes uit Zweden en een fijne dag