zondag 26 februari 2012

Een rustig plekje

Heerlijk was het vandaag ik heb genoten van het gefluit van de vogels buiten en heb daarom maar direkt  de wandelschoenen aan getrokken en samen met manlief een heerlijke  wandeling gemaakt.

Alles is nog dor en nat maar een  boom zoals deze kan mij altijd  bekoren ook al is hij nog kaal. Hoelang heeft hij hier al gestaan en wat heeft hij zoal voorbij zien komen hij zal vast heel veel te vertellen hebben.


Toen manlief en ik dichterbij kwamen zagen wij dat deze boom ook  iets te vertellen had.


Een koperen plaatje met daarop de naam Anne en twee data schitterde in de zon.
Even een moment van stilte en gedachten want hier is misschien een wens van Anne in vervulling gegaan.
Een mooiere plek is denk ik niet te bedenken zo rustig onder een dikke eik. 

Heel rustig ben ik ook weer aan de slag gegaan met mijn maandquiltjes.
Januari en februari zijn eindelijk klaar mag ook wel een keertje want twee jaar geleden stonden ze al op de site van Elly's quiltplace.
Maart is bijna klaar om opgehangen te worden


De rand er omheen en dan is dat ook weer gelukt.
Dan kan die ook aan de kapstok in de gang.
Een gang die bijna klaar is morgen komen de stoffeerders voor de trap en dan is die klus ook weer geklaard.


April ligt ook al op mijn tafel om afgemaakt te worden.
Zal ook wel lukken denk ik het is nu belangrijk om door te gaan zodat ze eind 2012 allemaal klaar zijn.

De kleur van de foto's zijn niet je van het zal er ook nooit een prijs mee winnen maar daar heb ik ook niet zo veel belang bij.
Ik vind een kast met lapjes belangrijker dan een kast met gewonnen bekers.



Wil nog wel met trots even mijn mannen laten zien.

Manlief met de twee zoons en zijn kleinzoon zijn hier druk bezig.
Als alles goed gaat gaat manlief in mei met zijn  zoons op de motor een trip maken van een week naar en door een stuk van Engeland.
Dus hier moest even gepast worden of de zoon die geen motor rijbewijs heeft in het "bakske"past.
Ja zo noemen ze het zijspan aan de motor in Belgie.
Moet altijd stiekem een beetje lachen als ik mijn kleinkinderen hoor.
Het klinkt zo lief.
Opa gaat dus alleen op een motor en ook die is geprobeerd.
Ik kan je vertellen dat het allemaal gelukt is en ik het prachtig vind dat deze drie mannen samen op pad gaan.
Heerlijk toch dat je dit als vader met je zoons kan doen.
Zeker als  je zoon waar je een hobby mee deelt niet meer naast de deur woont is dat toch helemaal geweldig.

Iedereen een hele fijne week.
Groeten
marga




9 opmerkingen:

sylvia zei

ja, het was fantastisch weer vandaag!!! Zou het niet kunnen dat Anne bij die boom is overleden???
En wat een gave foto van je mannen, terecht trots op dit kluppie ben je!!
groetjes,
Sylvia

Marga (MarPie) zei

Heerlijk hé dat het mooie weer er aan komt. Je moet maar zo denken Marga volgend jaar is er ook weer een maand maart en april ect. logisch dat je op je "mannen" trots bent het is toch ook heerlijk als ze zo gezamenlijk bezig zijn.

Groetjes,
Marga♥

Johanna Zweden zei

Wat heerlijk dat jullie je even ontspannen hebben,
Leuk je quiltjes
Wat leuk , ik wens de mannen heel veel reisplezier'

Fijne maandag groetjes Joke

AnitaS zei

H fijn he dat de lente er weer aan komt. Mooie quiltjes. En heerlijk als de trap straks klaar is.

Lida zei

Wat zullen die een plezier hebben zo samen op de motor en dan door Engeland! En jouw trap nadert dus ook de finish, heerlijk hè? Ik geniet er hartstikke veel van, lekker met blote voeten naar boven en beneden lopen! Grijns! Leuk je maandquiltjes! Groetjes
Lida

Inge zei

Wat een mooi verhaal over de boom. Inderdaad een momentje om even bij stil te staan als je zo dichtbij de boom bent en dat plaatje leest.
Je maandquiltjes gaan lekker.
De foto van je mannen is hartstikke leuk. Ik zou ook uit mijn voegen barsten van trots!

Chris zei

Geweldig Marga dat Clemens met zijn beide zoons nog op de motor zo'n toch gaat maken! Dat is toch super! Vader en zoons. Goed dat ze die dingen eerst testen. En jij? Wat ga jij die week doen? Lekker van je vrijheid genieten, haha.
Leuk zijn die maandquiltjes hè. Ik heb er nog steeds plezier van. Elke maand worden ze in het huisje gewisseld.
Je woont in een mooi gebied, dat zie je wel aan de foto's. Heerlijk genieten. Lieve groet van mij, ook voor Clemens.

Anita A zei

Hoi Marga, je maand quiltjes worden leuk. En wat geeft het dat ze nog niet af zijn, als je maar plezier hebt bij het maken er van, toch?
Fijn die drie kerels samen op stap, dan heb je vast tijd om bij mij op de koffie te komen, hahaha!!

Yvonne aka sommeke zei

De maanden komen ieder jaar weer, dus er is geen haast met je maandquiltjes, hé!
Lachen met "het bakske"! Ik herken het woord, ja!
Goe weekend!